Mars-planeetalta on löydetty lisää elämään viittaavia merkkejä

8 01 2008

HUOM!

Blogi on muuttanut. Etsimäsi artikkelin löydät klikkaamalla tätä.

http://paranormaaliblogi.net/index.php/2008/01/08/mars-planeetalta-on-loydetty-lisaa-elamaan-viittaavia-merkkeja/


Toiminnot

Information

123 responses

8 01 2008
Haukka

Noita kolmea viimeistä kuvaa en osaa selittää mutta tuo vesilammikko on todennäköisemmin hiekkaa. Hiekkaankin tulee aaltomaisia kuvioita tuulen vaikutuksesta. Myös kiveen voi muodostua aaltomaisia kuvioita pitkän ajan kuluessa eroosion seurauksena.

8 01 2008
Wespa

Haukka olet täysin oikeassa, mutta itseäni tuossa lähinnä hämmästyttää tuo väri… Marsissahan on kylmempi ilmasto, kuin maassa, niin tuo voi olla hieman jäässä olevaa vettä tms. Kuitenkin vähän vaikea lähteä spekuloimaan tuota pelkän kuvan perusteella.

8 01 2008
Makru

Mistä ne nuo olennot muka tosta kuvasta löytää? Siis tosta isosta kuvasta. Emmä niitä löytäny vaik kui etin. Ja mitä muuta outoa siellä muka on?

8 01 2008
Vaapukka

Olis se kyllä melkoinen mullistus, jos jotain tuolta muualta maailmankaikkieudesta löytyisi jotain elämää viittaavaa, kun tuosta yhdestä kuvasta ei voi olla niin varmaa, sen voi kenties aiheuttaa jokin muu, joku tuntematon, tutkijoilta piilossa pysynyt aine tms.
Kyllä se voisi näyttää jäässä olevalta vedeltä joka olisi melko kirkasta, siksi sitä voisi uskoakkin ja siltä se kyllä näyttääkin.
(Puhun siitä kakkos kuvasta)

8 01 2008
Toni

Viel tosta potentiaalisesta vedestä että ku kattoo ”vedestä” oikeelle ni siin ei oo enää tota aaltoilua. Tasaista pintaa jossa yhtäkkiä alkaa olee muotoja ja väri vaihtuu perin radikaalisti 🙂

8 01 2008
Wespa

Makru, nuo hahmot löytää siitä kuvan vasemmasta laidasta aika alhaalta.

8 01 2008
noname

onko nasa tehnyt suurempaa numeroa näistä mitä tuosta kuvasta nyt näkyy? Nasan sivuiltahan tuo kuva on ja siellä se on näkyvillä kuvatekstin kanssa mutta ei omasta mielestäni siinä mitään kummempaa sanota vaikka kuvassa näkyy selvästi tuo ”vesi” (huonolla englanninkielen taidolla nopeasti vilkaistuna) joku voisi tarkemmin suomentaa sen sieltä meille? 🙂

8 01 2008
noname

minusta siinä vaa kerrotaan luonnontieteellisiä nimityksiä noille vaaroille joita tuossa näkyy?

8 01 2008
Hannu

Niinhän sitä sanotaan, että ihminen näkee mitä haluaa. Nyt tämän uutisen luettuani oli pakko hieman bongailla, ja kyllähän sieltä ”jotain löytyi”. Todennäköisesti ovat vain kiviä ja varjoja, mutta löysin ne, koska tällä kertaa halusin.

Esim,

Jonkin olennon kallo? Tällä hetkellä näyttää siltä, että tällä kive.. otuksella on pitkä nenä kaksi silmänreikää – http://appelsiini.org/upload/Nasa_Spirit/nasa_spirit_2.png

Kukas sieltä kivien takaa kurkistelee. Näyttää, että siellä näkyy jonkin pää ja hieman hartioita – http://appelsiini.org/upload/Nasa_Spirit/nasa_spirit_3.png

8 01 2008
Makru

No niinpän näkyy. Kiitos Wespa, pitäs hankkiii vahvemmat lasit kun ei meinaa nähä mitää.. 😀

8 01 2008
KP

”Haukka olet täysin oikeassa, mutta itseäni tuossa lähinnä hämmästyttää tuo väri”

Wespa, kuvan väri ei ole alkuperäinen vaan sitä on muokattu.

Alkuperäinen kuva

8 01 2008
Wespa

KP, tuokaan ei ole Marsin alkuperäinen väri (vaikka NASA niin väittääkin), vaan mm. alhaalla oleva laitteistokin näkyy oranssina. Tuossa on siis värisäädöt vielä enemmän pielessä.

Kannattaa muuten lukea lisää noista NASA:n vääristämistä väreistä lisää täältä:
http://www.goroadachi.com/etemenanki/mars-hiddencolors.htm

8 01 2008
Jones

Tuttu näky. Tuttu näky. Tässä muutaman kilometrin päässä sijaitsee entinen soranottopaikka, jolla ajetaan motocrossia kesäaikaan kolmena päivänä viikossa. Samaisessa paikassa olen nähnyt samanlaisia hahmoja usein, helvetin usein – toki sellaisina päivinä, jolloin motocrossin ajaminen on kiellettyä. Pitää ottaa joskus kamera mukaan niin voin näyttää teille kuvia.

8 01 2008
Jones

Ai niin, unohdin kertoa:
Menin radalle kerran päivänä, jolloin ajaminen oli kiellettyä (olisko ollut keskiviikko). Ajoin yksin rataa ympäri ja kokoajan tuntui siltä, kun minua olisi seurattu katseella. Ensin en nähnyt ketään missään, mutta eräässä radan hitaammassa kohdassa kiinnitin huomioni radan varrella sijaitsevaan varjoiseen puustoon – ja arvatkaa – ihan samanlainen hahmo seurasi ajoani, ihan samanlainen. Mitä lie mielessä.

9 01 2008
JambaB

Oon varmaa vaan typerys mut eihän kummatkaa nois kuvist näytä ees marssilta.

9 01 2008
Haukka

Täytyy muistaa, että Marsin kylmyyden takia on melko epätodennäköistä, että löydetään nestemäistä vettä. Muistaakseni vain hyvin harvoin lämpötila Marsissa nousee plussan puolelle, lämpöennätys jossain Marsin päiväntasaajalla on varmaankin noin 20 celsiusta mutta lämpötila on enimmäkseen kymmeniä asteita pakkasen puolella. Lisäksi nestemäinen vesi haihtuu Marsista avaruuteen melko helposti pienen painovoiman seurauksena.

Jäätä sen sijaan on taidettu jo löytää Marsin pinnan alta ja Marsilta löytyy suuret Jäiset navatkin mutta en muista jos ne ovat vesijäätä vaiko hiilidioksidijäätä. Jotkut uskovat myös löytäneensä aivan äskettäin virranneen veden jälkiä (jokiuomia ym. sellaista) mutta niiden aitoutta ei ole toistaiseksi todistettu. Joidenkin mielestä Mars on ollut syntymänsä jälkeen yhtä vetinen planeetta, kuin Maa mutta vesi haihtui hiljalleen pois.

9 01 2008
KP

Samallalailla kun laitteistot näyttävät maassa normaalivärisiltä, niin eikös mars:n pinnalla, jossa oman käsityksen mukaan ainakin ruosteen väristä muutenkin taivasta myöten, niin olisi valaistus erinlainen, jonka takia taas laitteetkin näyttäisivät vähemmän normi värisiltä ?

9 01 2008
Huu Haa

” JambaB (00:08:15) :

Oon varmaa vaan typerys mut eihän kummatkaa nois kuvist näytä ees marssilta.”

Niin olet. Mistä tiedät miltä näyttää marsissa?

9 01 2008
KP

”Mistä tiedät miltä näyttää marsissa ? ”

Juuri näin ! itse joskus mietin samaa juttua. Me olemme saaneet mars:sta sen kuvan että se on ruosteen värinen, kuollut autiomaa planeetta, kiitos tästä nasa:lle. Tiedämme vain kuvien perusteella että minkälaista siellä on. Näyttäisivät joskus ihan video kuvaa, joka tulisi suoraan mars:sta.

9 01 2008
Huu Haa

Miksi muuten tuolta oikeasta laidasta lähtee tuollainen ”polku” missä ei ole kiviä?

9 01 2008
Regendos

Kiinnostavan näköistä materiaalia. En tiedä otuksista, mutta jos vesi on aitoa niin johan on!

10 01 2008
gh0stb0y

Noi oliot näyttää samalta kun siinä jossain kuuvideossa kun nasa oli leikannu sen sivun pois. Siinä poistetulla sivulla näky et joku musta liikku siinä reunassa.

10 01 2008
Jugurtti

Ihan selvästi on noi olennot jotain kalloja kun atoin suuresta kuvasta

12 01 2008
janne

kuvassa nakyy mattoa

12 01 2008
p'lää

miksi puhua jostain hemmetin vedestä tai jäästä tai miksi te ”nerot” sitä kutsutte.. siis ketä kiinnostaa se mitä tuolla marsissa tapahtuuuuuuuuuuuuu!! siis lol lol looooooooooool!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

13 01 2008
anhei

nuo kuvat missä on noi olennot nii selvästi näkyy se keskimmäinen on joku olento,ehh mut toi eka kuva ei oikee mitenkaa laita miettii

14 01 2008
Hannu

Kysymys kuuluukin mikä tuo kalliolla istuva olio on? Siis kyse on siitä onko kuva yleensäkään Marsissa otettu!

14 01 2008
Mikko

tulee mieleen tosiaanki Star Wars-elokuvan hiekkakansa:D

14 01 2008
Haukka

Nuo eivät varmaankaan ole mitään olioita vaikka siltä näyttävätkin, ihmisen mielikuvitus vain saa ne näyttämään ihmisiltä. Olen tainnut aiemminkin sanoa, että ihminen pyrkii näkemään järjestystä kaaoksessa; muodostaa kasvoja oudoille pinnoille vaikka parin pisteen avulla tai näkee outoja hahmoja varjoissa (esim. nk. ”kasvot Marsissa” http://fi.wikipedia.org/wiki/Marsin_kasvot).

Tätä muuten testattiin Penn & Tellerissä, ihmisille näytettiin lähikuvia salamimakkarasta ja todella monet sanoivat hahmottavansa Jeesuksen tai jonkin muun asian selvästi makkaran kuvioinnista (he eivät siis tienneet mitä kuva oikeasti esitti). Ilmiölle on tieteellinen nimensäkin mutta en muista sitä enää.

Sitten pitää myös ajatella: Miksi kyseiset ”oliot” olisivat ihmisen näköisiä? Ties minkä näköisiksi muiden planeettojen asukkaat voivat kehittyä, tuskin kuitenkaan aina ihmisen näköisiksi.

Olisi muuten hyvä jos joku selvittäisi noiden ”olentojen” oikean koon. Saattavat olla vaikka 20cm korkeita… Ainakin minusta ne näyttävät olevan aika lähellä laskeutumisalusta mutta niiden koko saa ne näyttämään paljon kaukaisemmilta humanoideilta. Varmaankin optinen illuusio.

15 01 2008
skullsaw

ehkä mars on ollut joskus samanlainen kuin maa mutta se on kuivunut kasvihuoneilmiön seurauksena ja vain pieni osa sen väestöstä olisi jäänyt eloon?

15 01 2008
tööt

Tuossa keskelläkin on vähän vähemmän sinertävää ”vettä”. Taitaapa tuo kauempikin olla hiekkaa..

15 01 2008
Khrekuy

”tuuli tekee hiekkaan kuvioita” LOL! äijät vissiin melkeen tietää että ei tuule ilman ilmakehää jne :D:D

15 01 2008
ploks

Khrekuy: Ei äijä ilmeisesti vissiin tiedä, että marsissa on kaasukehä. Eli suomeksi sanottuna siellä voi tuulla ja myös tuulee jne. loltzorzt!!111one

15 01 2008
Flanker

Noi kuvat on tosi vanhoja feikkejä, noita esiteltii yhessä jenkki-ohjelmassa, mikä käsitteli just noita parhaita muokkauksia.

15 01 2008
gh0stb0y

Lähetäppä linkki siitä niin uskon sua Flanker!

15 01 2008
RArrikka

Minkäköhän näköoinen on sitten samasta paikasta 10min myöhemmin otettu kuva onko oliot vielä samoill paikoilla?

15 01 2008
jebaa

voisin kuvitella että kuvasta päätellen kun noita mittasuhteita vähän aikaa pähkäilee niin tuo ”olio” on tuommosen kivenmurikan kokoinen. eli raakasti arvioiden noin 25cm. sitten tuo ”vesi” on hiekkaa ja todellakin marssissa on huomattavasti pahempia myrskyjä kuin täällä telluksella…

15 01 2008
pete

joo aika jännä kyllä että samasta kuvasta löytyis elämää ja vettä! no eihän se tuetystikään ole mahdollista! ensinnäkin tuo vedeltä näyttävä ei ole missään nimessä vettä! sillä eihän marsissa tuule! tai no tietystihän maanjäristys vois ton saada aikaan mutta sittenhän tämä olis jo oike sattumien kuva! mutta sitähän se ei ole! 🙂

15 01 2008
joopajoo

”Vesi” on hiekkaa.
”Oliot” on kiven ja varjon yhteensattuma.

Löysin myös isot daisarit ja muhkean peban kuvasta. Mitä itse löysit?

Ei herranjumala ihmiset on tyhmiä..

15 01 2008
norsu53267

Mitä jos tuo keskimmäinen onkin vain patsas ajalta ennen marsin kuivumista 😀

tai sitten noi on jotain olentoja jotka ihmettelee tuolta, ”mikäs laite se tonne on ilmestynyt”…mutta eiköhän ne vain kiviä ole

15 01 2008
Kimmo Hätinen

Mielenkiintoisia lisätodisteita mahd. elämän muodoista maapallon ulkopuolelta tai ainakin epätavallisia ja poikkeavia kuvia ulkoavauuden planeetan pinnalta! Pistää miettimään…Itsekkin ufokokemuksia eli elämää muualla omakohtaisten kokemusteni mukaisesti täytyy olla alieneita, ET:kin jossakin, vaikka sitä ei koskaan tieteellisesti haluta tai voida myöntää julkisesti. Aina on skeptikoita- epäileviä Tuomaksia vaikka esitetään minkälaista aineistoa materialistiselle ihmismielelle täällä maanpäällä. Näin se vain on ja tulee aina olemaankin! Omakohtaiset kokemukset tuoneet varmuutta myös nk.yliluonnollisestakin ja henkisestä todellisuudesta materialismin keskellä eläville meille.

15 01 2008
Haukka

”joo aika jännä kyllä että samasta kuvasta löytyis elämää ja vettä! no eihän se tuetystikään ole mahdollista! ensinnäkin tuo vedeltä näyttävä ei ole missään nimessä vettä! sillä eihän marsissa tuule! tai no tietystihän maanjäristys vois ton saada aikaan mutta sittenhän tämä olis jo oike sattumien kuva! mutta sitähän se ei ole!”

Marsissa kyllä tuulee kovaakin vaikka kaasukehä onkin ohut. Taisi olla niin, että aurinkokunnan suurimmat hiekkamyrskyt löytyvät Marsista. Kuulemma saattavat peittää joskus koko planeetan alleen. Ja koska Marsissa ei ole havaittu samankaltaisia mannerlaattoja kuin maassa, on maanjäristys todella epätodennäköinen.

16 01 2008
ding

Faktaa marsista, http://www.nasa.gov/worldbook/mars_worldbook.html . Marsissa sattuvat hiekkamyrskyt todellakin peittävät lähes koko planeetan http://y2u.co.uk/Knowledge_Information/I_zq5/RN_Nature_Dust_Storm_Mars_2.jpg.
Myrskyn aikana ei edes marsia kiertävät satelliitit saaneet kunnolisia kuvia marsin pinnalta.

Marsissa on ohut kaasukehä jonka koosumus on pääasiaalisesti hiilidioksidia. typpeä ja argonia. http://solarsystem.nasa.gov/planets/profile.cfm?Object=Mars&Display=Facts&System=Metric
joten siellä myös tuulee, jolloin eoliset prosessit ovat silloin vaikuttamassa marsin pinnan ulkonäköön.

Marsin vesi.
napalakeilla on vesi ja hiilidioksidijäätä. Molempia voi myös mahdollisesti löytää syvistä kraatereista kohdista jonnekka ei aurinko pääse paistamaan.

Mikäli toiset planeetat kiinostavat niin siitä oivaa lukemista tilamaan. http://www.amazon.com/Encyclopedia-System-Second-Lucy-Ann-McFadden/dp/0120885891/ref=pd_bbs_sr_1?ie=UTF8&s=books&qid=1200435906&sr=8-1
Encyclopedia of the Solar System, Second Edition

16 01 2008
J.J-75

Niin.. kylläpä sieltä kuvasta löytyi sitten nainen jolla oli kädet selän takanakin sidottuna, pukeutumistyyli keskiaikaa, selin ja tyyppi joka seisoskelee sen edessä… Löytyy se sieltä vielä helpommin ja on meinaan selkeä jo ;))

http://www.matkapuhelininfo.com/keskustelu/showthread.php?p=634494

Kuvat voi kattoa vaikkas tuolta.

16 01 2008
Wespa

J.J-75, tuon antamasi linkin kuvia ei voi katsella, ellei ole rekisteröitynyt tuolle sivulle, jotenka voitko antaa kuvien linkit vaikka tähän keskusteluun?

16 01 2008
Sebastian

Kyaaa! Olen ulkoavaruudesta! Kyaaa!

16 01 2008
kenkä

tollasetha juvatha non helppo muokata, epäilen että olisivat aitoja

16 01 2008
J.J-75

http://www.jj75.net/index.php?pageID=53&sid=6YgFheD&lang=-1

Sielä on nappaamani kuva. 2 jälkimmäistä paranneltu.

Itse jostain syystä kun kokeilin, sain kirjautumatta ne esiin, en tajua miten. Muuten en olisi laittanut koska arveklin ettei se pelaa.

16 01 2008
J.J-75

Mä kyllä itse epäilen, että Nasa viittis omaan alkuperäseen panoramaansa mitään muokata jälkeenpäin. Taidot on nähty heidän kuvan käsittelyssä muutenkin. Ei tuossa ole nähtävillä ainakaan mitään kuvan muokkausta sinänsä hahmojen suhteen. Ainoastaan eritasosia värikuvia joista on muodostettu panorama. Ei yritystäkään sulauttaa edes fiksummin. Kuvissa hämää, kun ei ole kiintopisteitä missään, meinaan etäisyydet.

16 01 2008
jorma

tuollahan on sauna ihan selvästi ja kovat juomingit lenkin kera tuolla vasemmassa ylälaidassa. sieltää tunnistaa bushin kauaa kadoksissa olleen veljenkin.. whooooo!!!

16 01 2008
Dunno

Vettä marsissa. HEH katsokaapas sitä kohtaa jossa ns. vesi on. Rinne siinä kohdassa viettää alaspäin mutta vesi se vain seisoo paikallaan. Vaikka Marsissa on pienenpi painovoima kuin maassa niin eiköhän sielläkin silti fysiikan lait pidä paikkaansa.

Sitten ns. ufot. Kaveri joka istuu kiven päällä on mittasuhteiltaan noin 10 metriä pitkä ja varmaa yhtä leveä.

Taas nähdään mihin ihmismieli on kykeneväinen. Kun katsot jotain kuvaa tarpeeksi kauan niin tulet näkemään sen mitä haluat.

16 01 2008
ding

Eräästä marsin kuvasta löytää sitten phantomin ja kaverit. http://www.msss.com/mars_images/moc/extended_may2001/face/1976pio.html
(phantom, sammakko ja puhelin löytyy kuvasta). Aivot pyrkivät hahmottamaan katsottavana olevan kohteen aina joksikin tutuksi.

16 01 2008
ding

http://en.wikipedia.org/wiki/Apophenia, Apophenia is the experience of seeing patterns or connections in random or meaningless data

16 01 2008
J.J-75

Miksi pitää tapella yhdestä kuvasta… Yksikään teistä ei voi väittää faktaa vastaan kun se aikanaan paljastuu. Tuohan on nyt pelkkä kuva ja tottakai jokainen haluisi sen lähempää nähdä niinkuin monta muutakin asiaa. Siihen asti tutkijat ja muuta antaa sitten ihmisten luulla mitä haluaa. Kyllä sekin asia tarkastetaan aikanaan. Geologeilla voisi olla sanansa tuosta sanottavana, se on mielenkiintoisempi kuin uskottekaan. Siihen itse olen ystävältäni vastauksia saanut, mutta en vettä koskien. Vaan yleensä minkälainen tuo maisema Marsissa on.

16 01 2008
Lorottaja

Hmmmm… Vedestä en tiedä, mutta ei noi mitään olentoja oo ^^ Jos huomaatte niin ne ovat täysin saman värisiä kuin tuo kivi ><

16 01 2008
-

Miksi kommenttini, jonka pari päivää sitten kirjoitin poistettiin? Olen pahoillani jos se loukkasi jotakuta asiaan uskovaa tai oli asiaan liittyvä, mutta huh huh… Vai, että oikein eläviä olentoja marssissa? Enpä usko. Mutta Olentoja ihmisten mielikuvituksessa..? Kyllä.

” joopajoo (15:53:29)”, Indeed.

16 01 2008
Wespa

Kommentteja poistetaan paristakin eri syystä.

1: Kommentti sisältää kirosanan/kirosanoja, jolloinka se menee yleensä automaattisesti roskakoriin spämmineston ansiosta.
2: Viestissä ei ole päätä eikä häntää (esim. tyyliin, skdjasfhsfj tai LOL WTF).
3: Viesti on loukkaava.

Tämän olen sanonut ennenkin, mutta sanotaampa nyt uudestaan. Täällä saa jokainen kertoa oman mielipiteensä, kunhan esittää sen edes kohtuullisen asiallisesti haukkumatta muita tyhmiksi tai esittämällä muita loukkauksia. Samalla linjalla pysytään, jotenka kannattaa miettiä ennen viestin postaamista…

16 01 2008
Yumiko

Noi on vaa jotain kiviä 😀

”HD113766- nimisessä tähtijärjestelmässä 424 valovuoden päässä Aurinkokunnasta on kehittymässä Maata muistuttava planeetta.
Vaikka planeetan muotoutumiseen kulunee vielä 100 miljoonaa vuotta, sen tulevista ominaisuuksista tiedetään jo paljon.
Noin 10 miljoonaa vuotta vanhassa tähtijärjestelmässä on kaksi Auringon kaltaista tähteä.
Toista niistä kiertää elämälle otollisella etäisyydellä lämmin pölyrengas, jossa on riittävästi ainetta ainakin Marsin kokoisen kiviplaneetan muodostumiseen.
Renkaan ulkopuolella kiertävä toinen rengas sisältää vesijäätä.
Se on välttämätöntä elämälle, jota planeetalle voi syntyä vasta miljardin vuoden kuluttua.
Yhdysvaltalaisen Johns Hopkinsin yliopiston tutkijat aikovat hankkia HD113766:sta lisää kuvia, jotta selviäisi, sisältääkö järjestelmä myös kaasuplaneettoja.”

Tieteen kuvalehdestä (nro 2/2008)

17 01 2008
´jahas

Siis ihan aikuistenoikeesti…luuleeko joku tosissaan näkevänsä noissa kuvissa jotain ”olentoja” 😀

Luuletteko _todella_ että jokin kuva, jossa näkyy marsilaisia kivien takaa kurkimassa päästettäisiin NASA:lta julkisuuteen. Tai toisaalta päästettäisiin julkisuuteen näin vaivihkaa kaikessa hiljaisuudessa _ilman_ miljoonalla huutomerkillä varustettua raporttia ”Life on Mars!” tms..

Kivet ovat kiviä ja kivinä pysyvät…olivatpa ne sitten vaikka elviksen muotoisia. Elämä marsissa on toki mahdollista ja aivan todennäköistäkin, mutta ei muulla kuin bakteeritasolla.

17 01 2008
´jahas

..niin ja tuo ”portti” on n+1:ssä tutkimuksessa todettu varjoksi, eikä tämä muodostelma todellakaan ”sijaitse keskellä Marsin jäätynyttä merta”.

17 01 2008
Wespa

Linkkiä näihin tutkimuksiin kiitos ja mistähän tuo ”varjo” sitten tulee?

18 01 2008
Leo

”Vedestä” en osaa sanoa mitään, mutta noista olioista ainakin keskimmäinen ja oikealla oleva näyttävät selkeästi kallion varjoilta.

19 01 2008
Pekka

Jaa-a…. Kun katsoin tuota kuvaa isomapana, pakko myöntää että keskimmäinen hahmoista näytti melkoisesti ihmiseltä tai joltakin otukselta. Sitten katselin kuvaa suurennettuna. Kuvaa on selvästi leikattu.

19 01 2008
Anhei

PÖÖPÖÖ! miten te voitte sanoa että nuo ”otukset” ovat samanvärisii ku ne kivet.. mm värisokeet.

19 01 2008
erkkotomi

olentojen hahmoja ei näy alkuperöisessä kuvassa ,ainakaan enää.onko ne ”pyyhitty ”pois?

19 01 2008
Wespa

Kyllä ne siellä näkyy edelleenkin. Avva se kuva, suurenna ja mene vasempaan alakulmaan, jonka jälkeen rullaa hitaasti ylöspäin, niin sitten näät ne.

20 01 2008
anhei

ja nii no musta tuo keskimmäinen on vaa jonkun olennon näkönen noi kaks muuta on kyl must varjooi/halkeamii.

22 01 2008
´jahas

Joku jollain sivulla sanoi tästä hyvin:
”On a planet full of rocks, I wonder what these could be!”

23 01 2008
Pätsi

mielikuvitus…. mielikuvitus…. on se jännä juttu

25 01 2008
Mage|

Ihmismieli toimii niin, että se yrittää muodostaa kuvasta kuin kuvasta jonkin tutun esineen tai asian. Joten mistä voitte tietää onko siellä elämää vai ei? Ihan varmasti avaruudesta löytyy monia planeettoja joissa on elämiseen tarvittavat olosuhteet. Turha on kenenkään tällä palstalla sanoa: ”LOL oletteko vähän tyhmiä ku luulette että toisella planeetalla olis elämää?!” Miksei olisi? Marsia on kyllä tutkittu, mutta vasta verrattaen vähän joten mitään 110% varmaa ei voida sanoa. Saattaa tosiaan olla, että kuvassa olevat ”oliot” ovat varjoja juuri ihmisen mielen takia, tai sitten ei.

25 01 2008
jukka

Niin, elämää marssissa. Ajatelkaapa miksi täällä sinisellä pallolla on elämää. Ja vielä mitä me kädelliset, enemmän tai vähemmän älylliset olennot täällä maassa olemme tieteellisesti? Me olemme orgaanisia, eli hiiliperäisiä olentoja. Muuta elopohjaa ei tällä hetkellä tiedetä eikä myöskään pidetä mahdollisena. Hienoa. Ja mitä elämä tarvitsee, ehdottomasti? Vettä! Marsissa tosin on ilmeisesti vettä – jäässä. Olen henk.kohtaisesti varma että silloin kivikaudella kun marsin vesi oli nestemäisessä muodossa, marsissakin oli elämää. Mutta mars on tänä päivänä joko julma pakastin tai paahtava sauna. Ja mihin jäi hengitys? Siellä ei ole ilmakehää, ellei mr. tai mrs. E.T. ole sitten kehittynyt hengittämää – vissiin sitte vaikka hiilidioksidia… lol. Ei tällä näkymin taida tulla kolmanne saati sitte neljänne asteen kontakteja punaiselle pennulle!

26 01 2008
lollero asd

Ettekö tienneet, että Mars on entinen suurvalta ja se kuului mm. Kalmarin unioniin?

Juu mä oon luke skywalker jos noi on aitoi… lol mitä juttui täälki mietitään. CSki voittaa tän -.-;

26 01 2008
Wespa

Jukka, esim. silikonpohjaista elämää pidetään mahdollisena. Ihmisten on vaikea vaan ajatella toisenlaista elämää, sillä kaikkea verrataan omaan elämäämme. Elämä ei välttämättä tarvitse edes vettä. Jostain olen myös lukenut, että Marsissa on kaasu/ilmakehä.

26 01 2008
ding

huoh, menkääpäs nyt sinne areologian kurssille niin loppuis tuo mis- ja disinformaation tuottaminen.

26 01 2008
ding

http://www.badastronomy.com/bablog/2008/01/21/speaking-of-dumb-mars-claims/
heh, se teidän hahmo onkin vain pieni kivi metrin päässä ryömijästä.

26 01 2008
ding

Spirit’s West Valley Panorama (eli se kuva missä on tuo kivi ukkeli)
väärävärikuvana : http://photojournal.jpl.nasa.gov/jpeg/PIA10214.jpg
normivärikuvana : http://photojournal.jpl.nasa.gov/jpeg/PIA10216.jpg
stereokuvana : http://photojournal.jpl.nasa.gov/jpeg/PIA10215.jpg

27 01 2008
Kubabman

Muistaakseni jossain kirjassa on sanottu että Marsissa on niin pieni ilmakehää että ihminen sielä ei selviäisi, joten sillon marsissa tuuli on mahdollinen jos pienikin määrä ilmakehää.

27 01 2008
ding

Atmosphere

The atmosphere of Mars contains much less oxygen (O2) than that of Earth. The O2 content of the Martian atmosphere is only 0.13 percent, compared with 21 percent in Earth’s atmosphere. Carbon dioxide makes up 95.3 percent of the gas in the atmosphere of Mars. Other gases include nitrogen (N2), 2.7 percent; argon (Ar), 1.6 percent; carbon monoxide (CO), 0.07 percent; and water vapor (H2O), 0.03 percent.
http://www.nasa.gov/worldbook/mars_worldbook.html
http://fi.wikipedia.org/wiki/Marsin_kaasukeh%C3%A4

28 01 2008
#team_kassikauppa

Mouldi chillaamas läpäl marssis.. ei paniikkii

29 01 2008
Moska

Noihan on ihan seelviä kiviä! jos toi ees on aito kuva…niin että tuolla olevat ”olennot” on tasan yhtä aitoja kuin se ”kummitteleva tyttö” jonka näkee selväti olevan feikki….

30 01 2008
entäjos...

…Jospa Marsissa on ollu joskus kauan sitten älyllistä elämää ja ne on jättäneet jälkeensä ”merkkejä” olemassaolostaan, tekeehän ihminen ja on tehnyt sitä niinkauan kun on ollut olemassa…

30 01 2008
Jeps

Mikä ttu niitä estää ottamasta uutta kuvaa samasta kohdasta niin näkis onko siinä tää ns. sama kaveri vai onko se häipyny siitä..

31 01 2008
Haukka

”Mikä ttu niitä estää ottamasta uutta kuvaa samasta kohdasta niin näkis onko siinä tää ns. sama kaveri vai onko se häipyny siitä..”

Nuo kuvathan ovat vuosia vanhoja ja kyseiset ”olennot” löydettiin sitten myöhemmin, kun kuvan ottanut Mars-kulkija (kulkijat ovat varmaan Spirit ja Opportunity) oli jo ehtinyt siirtyä muualle. Takaisin ei varmaankaan mennä, koska olisi resurssien ja ajan hukkaa siirtyä takaisin jo tutkituille alueille.

Siis nämä kulkijathan toimivat vielä ihmeen kaupalla; ne ovat pian olleet toiminnassa 20 kertaa odotettua pidempään ja tuskin kukaan NASA:ssa haluaa miljardien arvoisten kulkijoiden kääntyvän takaisin tutkimaan jotain kiveä, jonka otaksutaan olevan muutamien senttien korkuinen humanoidi (siis tutkikaa vähän noita mittasuhteita: ”olentoa” ja kulkijan alustaa siinä panoraamakuvassa, olennot ovat enintään muutaman metrin päässä ja ne ovat vain muutamia senttejä korkeita…).

31 01 2008
marsilaisten kaveri

joo jospa sielä ois älyllistä elämää ni kai niillä nyt joitain rakennuksia tai baseja ois sielä ettei ny tarvis sissejä leikkiä ulkoilmas. tai sit ne on nii pieniä oransseja miehiä ettei niitä iha heti nääkkään. Ei siel näy pilkkijöitä joten ei jäätä eikä vettä ni ei oo kalastajiakaan..

31 01 2008
Betamech

Kritiikkiä Kritiikkiä… voi herra mooses… mikä ihmisiä vaivaa… Jos on sanottu/tutkittu että marsin kaasukehässä ei IHMINEN voisi elää, niin ei se tarkoita ettei siellä voisi elää mikään muu… ja mietitäänpäs ns. ”järjenvastaisesti” että tuolla jossain jollain kaukaisella (tai vähän vähemmän kaukaisella) planeetalla, jokin sivilisaaatio, ehkä jopa kehittyneempi kuin me, ajattelee ettei muualla voi olla elämää… miettikääpäs hetki kuinka suuri avaruus on… miksei siellä voisi olla elämää… jopa meitä kehittyneempää… Ja noista mittasuhteista vielä… Ihminen on keskimäärin jotain 1.8m, mutta mikseivät marssilaiset VOISI olla hyvin pieniä, tai hyvin suuria (mikä on epätodennäköistä koska kuvissa marsista niitä ei näy…

31 01 2008
1 02 2008
jamppa vaa

vähän kaukaahaettua. kiviähän nuo vaan on. en ihmettelis vaikka ois muutaki elämää, pakkohan olla jos avaruus on niin vitun suuri ku sanotaan. mut en usko et välttämättä missään marsissa.

2 02 2008
janne

minusta mielenkiintoisempi yksityiskohta tuossa panorama kuvassa on oikeassa reunassa näkyvä ”polku”, joka muodostaa mm. kolmion muotoisen reitin. Siis aivan oikeassa laidassa. Onko tuo kenties aluksen jättämä jälki vai mikä?

3 02 2008
jaaco96

uskon että marssisssa on joku

3 02 2008
Penttijuhani

Todella mielenkiintoista!ihmettelenkin sitä miten skeptisiä kommentteja täälläkin näkyy olevan?! Onko se pakko olla justiin niin kuten Nasa on antanut tietoja että siellä ei oo ilmakehää..miten pystyy muuten hiekkakin lentämään jos siellä ei ole ilmakehää..eihän mikään myrsky..ainakaan hiekkamyrsky synny ellei ole jonkinlaista ilmakehää..ei sen tarvii olla koostumukseltaan kuten maassa..mutta lähestulkoon..ja noista ”olioista” voisi sanoa että onko niitten pakko olla aivan kuten justiin ihminen on? miksi siellä ei voisi olla hiukan erisuuntaan kehittynyttä elämää? ja sekin on aivan Marsin tuulesta temmattua että vesi kun ja jos siellä olisi niin se lentäisi höyrynä avaruuteen! miksi sitten siellä ei lennä mikään hiekka tai jos hyväksytään jää..niin miksi sitä voi olla ellei sitten ole vettä..onhan jää veden yksi olomuoto.Ja uskokaa tai älkää..Nasa ei takuulla ole parhaita todisteitaan antanut suurelle yleisölle katseltavaksi!Siipä uskon vakaasti että siellä on jonkin asteista elämää joskin ei suuria populaatioita mutta kuitenkin on elämää ihan vieläpä lähellä ihmisten anatomiaa.
Tämä on syytä muistaa aina että ei kaiken tarvitse olla aina kuten Maassa!

5 02 2008
Esko petteri

http://fi.wikipedia.org/wiki/Draken_kaava

Kyllä sitä elämää on siellä jossain kaukana. Ja mitä tuohon kuvaan tulee, näyttää ihan Star wars- hiekkakansalta, mutta en usko että tuo olisi elävä olio

9 02 2008
Joo o

Minusta on turhan itsekästä ajatella, että muualla avaruudessa ei olisisi jonkinlaista elämää, ei välttämättä ihmisen tasoista. Vaikka kykenesimme rakentamaan raketin, joka kulkisi 1000-kertaa valon nopeudella, niin saa vuttaisimme mailmankaikkeuden ”rajan” ehkä miljoonassa vuodessa. ja kuka tietää mitä on mailman ”rajan” takana on, ehkä toinen??

11 02 2008
julle

Voe helvetti nuo oliothan ovat ihan kuin jostain apinoidenplaneetalla. Katsokaa nyt noita päitä!

24 02 2008
rikke

missä siellä nasan sivuilla muka se kuva noista on
linkki ois ihan kiva saada. Tätä kuvaa saattaa olla manipuloitu joten ois ihan kiva tarkistaa se kuva nasan sivuilta

24 02 2008
Wespa

Artikkelissa kyllä mainittiin se kuva, mistä tuo löytyy, mutta mainitaampas nyt taas.

1 03 2008
joku

kylähän marsissa vettä voi olla mutta ei se tarkota että siellä on elämää uunot

1 03 2008
GraD

Ottasivat tuosta samasta kohasta toisen kuvan niin näkis onko noi objektit liikkunu yhtään.

1 03 2008
GraD

Ja tuo ”vesi” on selvästikki joku kangastus, vai voisko tommonen lampi pysyä tuossa mäessä? Ku tuossa on selvästikki vasemmalle päin laskeva alamäki, sen pitäs valua alas mut siinä on joskus voinukki olla vettä. Ja tuuli ei tee tomosia aallokkoja, sen tekee vesi.

2 03 2008
joku

ja noi niinsanotut olennot näyttää kahdelta ihmiseltä ja koiralta.varmaan jostain meiän pallon autiomaasta otettu valokuva

3 03 2008
idanblogi1

Tuo vesikuvahan ei ole yhtään aidon näköinen, laitettu vaan kaksi kuvaa tuolla tavalla. Ihan selvä feikki.

Nuo missä on hahmoja on pelottavia.

3 03 2008
ehm

tuskis tuo nasa kuviaan feikkaa…

3 03 2008
idanblogi1

Ei sitä aina voi tietää.

6 03 2008
ABC

Luulen että hahmot ovat jotai jänniä kivimuodostelmia, ja tuo luola on vain luola

11 03 2008
Ufomies

”Kolme olentoa, istui aidalla…”

Toi luola vie Etherealien tukikohtaan. Yhdessä Mars-kuvassa näkyy Sectoidi.

12 03 2008
PANGPAN!

Toi vesi voi iha yhtä hyvin olla tietokoneella tehty trikki kuva, ja mitä ilmeisemmin noi ns. hahmot on vaan kiviä… ja ei muuten varmana voi noilla ns. marsilaisilla olla mitään fyysistä yhdennäköisyytä. se on mahiksena ehkä jotain yksi parista tusinasta miljardia. Myö saadaan näkemään noi humanoidi hahmoina siksi että noissa mutikoissa on samaa näköä meidän ihmisten kanssa… Mistä sen tietää miltä mahdolliset ”ulkopuoliset” näyttävät…

13 03 2008
ASD

minusta ”olennot” näyttävät esim arabialaisilta ja kuva on otettu aavikolla

15 03 2008
minnervo

Tuo vesi juttu se on ilmiselvästi feikki. Ei tommosta ees oo.

15 03 2008
morso

kun kattoo tota panorama kuvaa silleen zoomattonua ni tuo kuva näyttää palapeliltä koska näyttää niinku siin ois jotain leikkauksen rajoja ja värisävytki vaihtelee aika näkyvästi.

16 03 2008
EnvyYou

Avaruus ei koskaan lopu, eikä se koskaan ole alkanut. Se on aina ollut, ja tulee aina olemaan. Sama ajan kanssa. Miksi siis ei voisi olla muuta elämää, miksi muka meidän maapallomme olisi ainutlaatuinen, elämää kantava planeetta? Pakko uskoa siihen että muuallakin on elämää, vaikkei juuri noihin kuviin uskoisikaan.

2 04 2008
Kaa

ehkäpä tuo laineilla oleva hiekka alue on värjätty siniseksi siksi, että sitä halutaan korostaa sen kummallisuuden takia. Alueella ei ole esimerkiksi ollenkaan isoja kivijä ja nuo dyynimäiset laineet on siellä aika paikallisesti. Johtuu luultavasti siitä että se on laakson pohjalla. Keskelläkin on pieniä dyynejä mutta ne erottaa siitä helposti muutenkin.
Tuo ”polku” voi olla vanha joen uoma. Arvellaanhan että Marsissa on ennen ollut juoksevaa vettä.

9 05 2008
spookynen

Olen jo kauan ollut sillä kannalla, että Marsin pinnan alla vois olla vaikka minkälainen yhdyskunta. Vaikka ihmismäistä elämää 😀

16 05 2008
sorkka

niin joku pissaliisojen alikehittynyt sivilisaatio

16 05 2008
Ufomies

😀 😀 😀 😀 😀 Mä veikkaan, että jossain on sellainen anime-kissatyttöjen rotu. Sitten alkaa ihmiskunnan uusi imperialismi! Tähti-imperialismi!

29 05 2008
Source

Voi tziizus että noita uunoja riittää? Tottakai tommonen panoraama kuva koostuu useasta palasesta ja toi ”vesi” on ihan selvää hiekkadyyniä, väri nyt on mitä sattuu. Ja hahmoja näkee tosiaan vaikka missä.
Kiehtovan näköinen kuva joka tapauksessa.

30 05 2008
Yks vaan

musta tossa on yks juokseva hahmo tossa vikassa ja kaks muuta kyyristelee kivien takana

5 06 2008
w3ccca

Mielenkiintoista

16 06 2008
Akira

Mäkään en löytäny noit otuksii tost kuvast. Mis ne on?

31 07 2008
öhmm

omg omg.. en tiedä miten ikinä eksyinkään tälle sivulle mutta kaverit.. hankitaanhan elämä ja jätetään mars vaan niiden tutkijoiden analysoitavaksi jookos kookos?

16 08 2008
nella salmi

feikkejä! näyttää ku jossai soramontus tanssis kolme saman laist tyttöö. mun
mielipide

16 08 2008
gh0stb0y

Niin missä lukee ja milläperusteilla on feikki?!

29 01 2009
Sonja

Selvästi se veden näköinen on vain hiekkaa,eli se ei ole vettä ja ne oudot olennot eivät välttämättä ole olentoja vain jotain kivimuodostelmia tai jotain vuoria jotka näyttävät ihan joltain ”olennoilta” mutta eivät ne ole.Ja ne kasvot mitkä on nähty on selvästi vain jokin vuori.Epäilen hyvin paljon sitä,että muka Marsissa on elämää… Tuskinpa!

29 01 2009
vuokralainen

millon tää on ilmestyny tänne??????

29 01 2009
Sonja

Mutta sitä ei ikinä tiedä mitä ne kasvot,olennot tai se veden näköinen juttu on.Mutta epäilen edelleen hyvin paljon stä,että muka Marsissa on elämää… Mutta sitä ei tiedetä vielä.