Onko teknologia paranormaalia?

28 11 2008

TeknologiaMiettikäämme esim. vuotta 1910 ja sitä millainen oli sen aikainen maailma. Jos silloin olisi kadulla kävelllyt joku pitäen oudon näköistä kiveä korvallaan ja väittänyt puhuvansa sen avulla toiseen kaupunkiin tai toiselle puolelle maailmaa, niin häntä olisi pidetty hulluna. Siihen aikaan internetkin olisi kuulostanut ihan oudolta. He olisivat varmaan miettineet, että miten ihmeessä joku voi lähettää postia niin, että se on suoraan jonkun toisen luettavissa jonkun ikkunan kautta sekunneissa.

Teknologia on lähivuosinakin mahdollistanut asioita, joita pidettiin 10-20 ja jopa viisi vuotta sitten ihmeinä ja osa niistä tuntuu oudoilta vieläkin.

Näkymättömyys on saatu toimimaan jo mm. Japanissa ja Englannissa. Teknologia on myös todistanut mm. telepatian mahdollisuuden, jonka avulla henkilö on pystynyt olemaan yhtedessä tietokoneeseen. Myös yksi esimerkki ennen paranormaalina nähdystä teknologiasta on teknologia, jonka avulla ihmisen päähän voidaan lähettää ääniä.

Uskonkin, että teknologian vielä kehittyessä entistä tihenevään tahtiin se tulee mahdollistamaan mm. öljyn käytön lopettamisen, johon meillä on jo teknologia, meidän pitää vain ottaa se käyttöön. Mitä kaikkea uutta ennen paranormaalilta (nyt) tuntuvaa teknologia tuokaan tullessaan? Mielestäni mm. telportaationkin ajattelu tuntuu nykytiedettä seuranneena jo hyvinkin mahdolliselta.


Toiminnot

Information

24 responses

28 11 2008
Jonizz

En sanoisi että teknologia olisi Paranormaali,koska teknologian pystyy selittämään.(eikäs paranormaalin tarkoitus ole jokin selittämätön ja epätavallinen tapaus/esine)

Toisin kuin jotku UFO:t jota vieläkin vuosien takaa pidetään epätavallisena ja ihmeellisenä.
Kai ihminen tottuu nopeammin teknologiaan kuin Paranormaaliin.

28 11 2008
Jonizz

Eikös* >.>

28 11 2008
keppu

Ei.

28 11 2008
Wespa

Aivan, teknologian voi nähdä normaalina, mutta nykyinen teknologia sisältää asioita jotka olivat ennen paranormaalia. Tästä voimme siis päätellä, että ainakin osa tällä hetkellä paranormaalista saadaan mahdollisesti tulevaisuudessa teknologian avulla ihmisten normaalin käyttöön…

28 11 2008
HekSa

Olisiko kellään mitään linkkiä selvennykseksi kommenttiin ”Näkymättömyys on saatu toimimaan jo mm. Japanissa ja Englannissa”?

28 11 2008
Wespa

HekSa paina artikkelista niitä (Japanissa ja Englannissa). Niissä on suoraan linkit aiheeseen…

28 11 2008
BG

Teleportaatioon menee kyllä vielä aika kauan, jollei ufot tuu ja anna teknologiaa😛

28 11 2008
Skeptinen

Öhöh, teknologia ei ole ikinä paranormaalia. Ei ole ollut, ei ole tällä hetkelläkään, eikä tule olemaan.

Kummalliseltahan jotkin asiat ovat tuntuneet ja tuntuvat tälläkin hetkellä, mutta niin kauan kuin teknologian myötä nimenomaan tiede on löytänyt ratkaisun ja keinon, siinä ei ole mitään paranormaalia. Jotkut saattavat tosiaan pitää joitain asioita virheellisesti paranormaaleina, mutta onhan sekin totta, että monella on käsite hukassa.

28 11 2008
OffPlanet Idiot

Teknologia menee aina ensimmäisenä sotateollisuuden ja ihmisten kontrolloimisen tehokkuuken parantamiseen.

Siitä on hauska paranormaalisuus kaukana, kun isoveli lukee ajatuksia ja lähettää viestejä päähän.

28 11 2008
Satunnainen

Sähkö keksittiin satoja vuosia sitten, vaikkei osattu selittää mikä se on ja miten se toimii. Vasta kun on löytynyt mittarit, jolla asiaa voidaan mitata ja tutkia, muuttuu jokin asia ”tekniseksi”. Noitana olisi sähkön puolestapuhuja poltettu roviolla paholaisen kätyrinä!

Ihan varmaa on, että kun esim. telepatiaa voidaan ihan oikesti mitata jollain laitteella, muuttuu se ”teknologiaksi”.

28 11 2008
Vince

Kysymys Vespalle: Voiko sielun mielestäsi teleportata ruumiin mukana?🙂

28 11 2008
Totuus

On se hienoo se teknologia ja auttanu paljon ihmisiä. Mutta kun se liian pitkälle, että voidaan matkustaa esim. suomesta jonnekkin sekunneissa. Niin meneekö siinä jo elämänilo? Sekunissa se matka, ennemmin tunneissa. Näkee maailmaa ja saa tuntumaa. Toivottavasti kaikkea ei tehdä joku päivä kummiskaan pelkän teknologian avulla

28 11 2008
gh0stb0y

En sanoisi että koko teknologia olisi paranormaalia… Mutta osa siitä kyllä voi olla!

28 11 2008
tuulias

Kyllä tulevaisuudessa pystytään selittämään paranormaalit ilmiöt, ja ne hyväksytään sellaisina. Teknologia pystyy matkimaan paranormaalia toimintaa, eli sitä kautta. Pystymme kommunikoimaan tuonpuoleiseen oppimalla tekniikan.

28 11 2008
rezaR

”Kysymys Vespalle: Voiko sielun mielestäsi teleportata ruumiin mukana? :)” Oma mielestäni kysymys täysin aiheeton, siihen asti että sielu todistetaan todeksi.

28 11 2008
rezaR

”En sanoisi että koko teknologia olisi paranormaalia… Mutta osa siitä kyllä voi olla!” Olen tästä eti mieltä. Miten teknologia voi olla paranormaalia? Mikä osa siitä on paraanormaalia?

28 11 2008
Haukka90

Minusta mitään aidosti paranormaalia tai yliluonnollista ei ole olemassa, vaan kaikki on luonnollista ja selitettävissä. Tosin sanoen olen ateisti ja naturalisti.

28 11 2008
Jonii

Sielua ei ole(Tai, sielun olemassaololle ei ole sen vankempia perusteita kuin sille näkymättömälle, vaaleanpunaiselle maahiselle joka tanssii ripaskaa ja laulaa Bulgarian iskelmähittejä selkäsi takana juuri nyt)

’Tuonpuoleiseen kommunikointi’ on vähän sama kuin se, että tuhoat tietokoneesi kiintolevyn jonka jälkeen koitat manata esiin vanhoja tiedostojasi ’tuonpuoleisesta’. Ne tiedot ovat poissa. Lopullisesti.(Ellei sinulla ole varmuuskopiota?😀 Huono esimerkki kun joutuu nostamaan tällaisia asioita esiin)

>>Teknologia menee aina ensimmäisenä sotateollisuuden ja ihmisten kontrolloimisen tehokkuuken parantamiseen.>>

Tähän päivään saakka teknologia on sallinut ihmisille aina vain enemmän vapauksia. Odotatko asioiden muuttuvan jollain lailla tulevaisuudessa?

PS: Tämä on tuplapostaus, alkuperäisen viestin lähettämisessä ilmeni outoja ongelmia.

28 11 2008
Ja taas

Teknologia ei ole paranormaalia. Paranormaali on teknologiaa.

29 11 2008
julle

Teleportaatio tulee varmasti olemaan mahdollista, mutta ihmisen siirtämiseen kyseisellä teknologialla on vielä pitkä matka.

29 11 2008
Henkonen™

Meikäläisen mielestä nykyteknologia kehittää vain jo olemassa olevaa tekniikkaa eteenpäin. Mitään uutta ja mullistavaahan ei oikeastaan ole keksitty vuosikymmeniin lukuunottamatta internettiä. Esim polttomoottori on pysynyt perusrakenteeltaan samanlaisena jo yli 100 vuotta, sitäkin vain on koko ajan kehitetty. Kännykkä on edelleen kehitetty lankapuhelimesta jne…

30 11 2008
Niko

Teleportaatio on jo toteutettu. Katoin jotain Michio Kakun dokumenttia tulevaiduusesta, ja siinä oli yksi tutkijaryhmä, jotka olivat onnistuneet teleporttaamaan hiukkasia 60 metrin päähän.

30 11 2008
Niko

Anteeksi kirjoitusvirhe; tulevaisuudesta*

30 11 2008
metele

Paranormaalia syntyy sitä mukaa edeltäpäin kun ihmisteknologia kehittyy perässä. Eipä kukaan arvannut internetiä pelätä keskiajalla mutta jos taioit tyhjästä vaikkapa kipinän..




%d bloggers like this: