JIM D Historia: Maailmanloppu 2012

8 08 2008

14.8.2008 Torstaina kello 21:00

Maailmanloppu 2012. Maailmanloppuun kannattaa alkaa valmistautua nyt, sillä se on lähellä. Niin muinaisten mayojen, kiinalaisen I Chingin kuin Merlin-velhon ja antiikin oraakkelienkin väitetään ennustaneen maailmanlopun tulevan vuonna 2012. Voivatko ne kaikki olla väärässä? Amerikkalainen dokumenttisarja.

Jos jäi kyseinen dokumentti katsomatta, niin sen voi katsoa tästä, tosin ilman suomenkielisiä tekstejä.


Toiminnot

Tietoja

142 responses

8 08 2008
Hot the Pot

Maailmanloppu ja uuden ajan alku ovat mielestäni kaksi täysin eri asiaa, ja vuotta 2012 kuvataan nimenomaan uuden ajan alkuna. Rekisteröidyin Hot the Pot -nimimerkillä 🙂

8 08 2008
Aaron Väänänen

Miksi maailmankaikkeus välittäisi ihmisten mielivaltaisesta (ja kaiken lisäksi ko. jumalzombien oletetun syntymänkin mukaan pieleen lasketusta) ajanlaskusta? Yhtä hyvin voitaisiin laskeskella, montako vuotta on Rooman perustamisesta ja ennustaa sen perusteella maailmanloppua.

Miksei muuten juutalaisten kalenteri kelpaa – sehän lähtee maailman luomisesta? Sen mukaan 2012 jaa. sisältää vuosia 5772 – 5773. Juutalaisessa kalenterissa 6000 vuoden ikään, joka on myös kristityille mieluinen numerologinen maailmanloppuvuosilukema, josta voidaan profetoida suu vaahdossa, päästään vuonna 2239 jaa. Vaan ehkäpä se on kiusallista, että tämä 6000 vuoden ikä voidaan tässä kalenterissa määritellä tarkasti, kun taas kristittyjen kalenterissa se voidaan sijoittaa suunnilleen mihin tahansa.

Minäpä ennustan, että vuonna 2012 ei tapahdu mitään sen erikoisempaa kuin minä tahansa muunakin vuonna.

8 08 2008
Haukka

”Niin muinaisten mayojen, kiinalaisen I Chingin kuin Merlin-velhon ja antiikin oraakkelienkin väitetään ennustaneen maailmanlopun tulevan vuonna 2012. Voivatko ne kaikki olla väärässä?”

Voivat. Ihmiset eivät ole kaikkitietäviä ja erehtymättömiä, pikemminkin taikauskoisia ja itsekeskeisiä.

Tuhannet kerrat maailmanlopun tulemisesta on esitetty se ”varma” ajankohta ja joka kerta on oltu väärässä vaikka aina nähdään samoja merkkejä: luonnonmullistuksia, katastrofeja, tähtitieteellisiä tapahtumia ym. mitkä eivät suoraan liity mitenkään maailmanloppuun.

On lähes 100% varmaa, että maailmanloppu ei tule vuonna 2012, ellemme sitten itse ala toteuttamaan itse laatimiamme ennustuksia (jotka eivät tällöin muuten olisi ennustuksia vaan pikemminkin suunnitelmia).

Kehottaisin useimpia käymään enemmän kirjastossa hakemassa tietoa maailman menosta, sieltä nimittäin löytyy ihan oikeita tietokirjoja niiden satujen ohella.

PS: Merlin on satuhahmo siinä missä Punahilkka ja Lumikki.

8 08 2008
micoL

Ihminen hakee aina tietämättäänkin hieman dramatiikkaa elämään ja johonkin niinkin paksuun puuroon kuin maailmanloppu on kiva heittää lusikkansa.
Uuden ajan alkua odotellessa!

8 08 2008
Ammo9

Juupajuu. Tosin, mistäs sitä tietää? Joten vuotta 2012 odotellessa….
Ja eikös se ole se ”uusi aika”, eikä mikään maailman loppu? Ja tässä ohimennen; puhutaanko raamatussa sittenkään maailman lopusta, vai uudesta ajasta? Ainakin jehovantodistajat käyttäävät jälkimmäistä…

8 08 2008
janne

raamatusta puheen oleen mailman lopun aikaa eitiedä kukaan. otakaa opiksi ja alkakaa vaikata joka päivää

8 08 2008
calico jack

Ihmisellä on taipumus pelätä tulevaisuutta, pimeää, vierasta, joka on ihan normaalia. Maailmanlopun ennustajia on ollut aina. Maailma ei lopu 2012 eikä muutenkaan ihan heti.

Monet tällaisista asioista voi selittää ihmisen luonteella. Esimerkiksi kummittelut ym. Kuinka monesti olet tuntenut jonkun tarkkailevan esimerkiksi silloin kun olem marketissa ostamassa leipää ja maitoa – et koskaan. Meneppä markettiin yksin pimeällä – jo alkaa tuntua. Kyseessä on satoja tuhansia vuosia sitten syntyneistä ihmiseslajin autonomisista peloista. Ihminen pelkää pimeää koska ei ole varmaa mitä pimeässä on. Tulevaisuus on myös hämärän peitossa.

Esimerkiksi araknofobia on yksi tällaisista periytyneistä peloista. Monet meistä pelkää hel****i jotain parin sentin kokoista, nyrkillä tapettavaa ötökkää.. näin se vain on. Tulevaisuuden pelko kuuluu samaan lajiin, kuin muutkin tällaiset asiat.

8 08 2008
Tonza

Mailmanloppu tulee, kun yhdysvaltojen presidentti painaa ydinohjusten ”vahinkolaukaus” nappulaa.

8 08 2008
napalmi

Raamattua yms. ei saisi koskaan ottaa liian kirjaimellisesti. Kun esim. Raamatussa puhutaan tämän maailman loppumisesta, ei se tarkoita että Maa räjähtää, vaan että tämä maailma loppuu olemasta, koska me astumme uuteen maailmaan, juuri kuten Mayatkin ovat niin sanoneet.

Uskontojen fanaattisuuskin perustuu juuri tähän liikaa kirjaimellisesti ottamiseen. Ei hyvä.

8 08 2008
Ridna

Kiitos paljon vinkistä ! Pitääpäs katsoa ensi torstaina. Ja PALJON plussaa siitä että tällainen tiedote annetaan lähes viikkoa ennen, eikä edellisenä päivänä tai jopa samana päivänä. 8)

8 08 2008
Sulo Sulevi

”Miksi maailmankaikkeus välittäisi ihmisten mielivaltaisesta (ja kaiken lisäksi ko. jumalzombien oletetun syntymänkin mukaan pieleen lasketusta) ajanlaskusta? Yhtä hyvin voitaisiin laskeskella, montako vuotta on Rooman perustamisesta ja ennustaa sen perusteella maailmanloppua.”

No eiköhän me täällä länsimaissa sanota tietylle ajalle sijoittuvat tapahtumat oman ajanlaskumme mukaan. Tuskin se kiinalainen/Mayat laski sen vuodelle 2012 _jkr_ vaan johonkin oman kalenterinsa aikaan. Meille se on sitten käännetty vuodeksi 2012.

8 08 2008
sanomuatyhmäks

Hei, miksi maailma ei voisi loppua 2012, antakaa yksikin todiste. Sitä ei voi todistaa.
Vaikka itse uskon että se siitä jatkuu niin ei sitä voi todistaa.
Vuotta 2012 odotellessa

8 08 2008
julle

Miksi se voisi loppua, yksikin todiste? 😀

8 08 2008
Jonizz

Ei maailmanloppu tule vaan uuden ja paremman ajan jakso.

8 08 2008
discloseBlogger

mutta ennen sitä parempaa ajanjaksoa tulee ”puhdistus” johon jokainen valtio on varautunut omalla resursseillaan ja päättänyt monta henkilöä säästetään maan alle.

8 08 2008
discloseBlogger

laita wespa ihmeessä tähän uutiseen linkki aikaisempaan 2012 artikkeliin, ei jaksa ”samaa” aihetta käydä kahteen kertaan läpi.

8 08 2008
Nimi

Mitenkähän te ihmiset käsitätte maailmanlopun? Armoton tulimyrsky jossa kaikki elävä katoaa sekunneissa, meteori-isku, Saatanan julma ihmisten nirhausjuhla? Omasta mielestäni maailmanloppu on tullut ja mennyt jo ajat sitten jonka huomaa siitä miten paskassa kunnossa koko planeetta nykyään on. En ota maailmanloppua kirjaimellisesti, enkä usko että yleiskäsityksen mukaista maailmanloppua ikinä edes tuleekaan. Elävät katoavat hiljalleen jne. eivätkä varmasti kertaheitolla kuten monet luulevat. Kiinnostaisi myös tietää miten ennustajat ja muut ovat käsittäneet maailmanlopun aikanaan.

8 08 2008
Tzundax

onhan se tietysti niinkin että kun jak ikiselle vuodelle joku muinainen/nykyinen ihminen on maailmanloppua ennustanut niin kyllä se joskus saattaa mennä oikeaankin sitten.. 😉 mulla nyt mitää factoja kuka/mikä ja minne ja milloin ennustanut mut onhan noita vuosia pitänyt olla jo suht monta milloin tulee ”maailmanloppu”

toisaalta on myös mielenkiintoista että miten kaikki satoja/tuhansia vuosia erillään ole vat ihmiset/ohjelmat..etc ovat päätyneet juuri 2012 vuoteen..
Jos kyseessä onkin salaseura/tai joku..blö blö.. oli mikä oli.. joka aloitti ”2012 myytin” joskus vuonna kivi ja nuija.. ja kautta aikojen asiaa on paustettu näiden kyseisten vaikutus valtaisten henkilöiden avulla..

kyseessä ei olisi niinkään mukään ennustus vaan vanha suunnitelma joka pannaan täytäntöön vuonna 2012…

emmä tiie kuhan taas jotain höpöjä selitin ;DD

8 08 2008
Tiia

Pakkoa katsoa.

8 08 2008
Tzundax

totta, en/emmä voi tiettää vaikka planeettamme poksahtaisin juuri kun kello lyö yli keskiyön 21.12.2012 vai oliko se toi päivä.. ihan sama..

ei tässä voi varmaan muuta kun odottaa.. jä käyttää ”viimeiset” vuodet hyvin..

8 08 2008
gh0stb0y

Eiköhän kaikki sekä hän itse tiennyt tuon! XD

8 08 2008
Aaron Väänänen

Todistakaa, että jotain täysin aivan varmasti tapahtuu 2012. Tehän niin väititte, että jotain tapahtuu, eli todistustaakka on teillä. Muuten ei mitään tapahdu.

8 08 2008
Sulo Sulevi

”Olen jumala! Todista että en ole jumala. Tämä ei toimi.”

No tuon nyt voi todistaa helposti. Jumallalla pitäisi olla jotain jumalallisia kykyjä, käytä niitä ja todista mahtisi!

8 08 2008
rezaR

”No tuon nyt voi todistaa helposti. Jumallalla pitäisi olla jotain jumalallisia kykyjä, käytä niitä ja todista mahtisi!” Tajuat kai tämän tekstin jutun?

8 08 2008
rezaR

siis tuon jumala jutun. Se oli esimerkki.

8 08 2008
gh0stb0y

Ennustaja voisi lopettaa vitt***un… -.-

8 08 2008
nörääjä

jos siirrytään takaisin aiheeseen?

8 08 2008
gh0stb0y

Sopii mulle

9 08 2008
Star-Man

Haha, älytöntä uskoa tommosen. Arvatkaapas miten monta kertaa maailmanloppua on ennustettu! Noin jokaiselle vuodelle on ennustettu maailmanloppu.

9 08 2008
kk

Ennustaja nakkoo parhaat vitsit täällä!

9 08 2008
Arctica

Toivottavasti ovat väärässä :S

9 08 2008
Judas Priest

loppu piti tul jo vuon 2000

9 08 2008
ghostjape

sitä kyl ennustettii

9 08 2008
Larty

”Voivatko ne kaikki olla väärässä?”

Kyllä.

9 08 2008
minäpävaa

se että maailmanloppu tulee vuonna 2012 on täysi fakta turha kieltää ne on kyllä tyhmiä jotka sitä yrittää kieltää se on fakta uskokaa ny jo

9 08 2008
Kissansilmä

Nää aiheet hermostuttaa mua

9 08 2008
gh0stb0y

On aika… Aika elää viimeisimmätkin päivät täysillä!! Koska maailmanloppu koittaa aivan muutaman vuoden kuluttua!!!! xD

9 08 2008
rezaR

”se että maailmanloppu tulee vuonna 2012 on täysi fakta turha kieltää ne on kyllä tyhmiä jotka sitä yrittää kieltää se on fakta uskokaa ny jo” Mikä tästä asiasta tekee faktan? Todista meille se että maailmanloppu tulee 2012. Sanot niitä tyhmiksi jotka yrittää kieltää sen ja itse et sano mitään todistetta puheesi takeeksi.

9 08 2008
Jonizz

Minäpävaa

Todisteita olisi todella kiva saada…

Et voi todistaa että maailmanloppu tulee 2012.

Enkä myöskään minä voi todistaa että ei tule.

Todella yksinkertaista…

Jos Todisteita on niin pistä linkkejä ihmeessä.

( ite en usko tuommoiseen, onhan niitä ny varmaan ennustettu joka vuodelle…)

9 08 2008
abc

Eihän sitä kukaa voi tietää millon se tulee! kai nyt joku osuu oikeesee ku joka päivälle on ennustettu maailmanloppua ja katastrofeja ja ufoja ja ties mitä. ihan järjetöntä! Mä veikkaan et jos me johonki tällä planeetalla kuollaan ni se on saasteet! Ja mikä mahollisuus ois planeettojen siirtyä, ja jonku meteoriitin tuhota tää kaikki mitä me ollaan saatu aikaa. Ja miten ihmeessä aurongon takana vois olla joku ”mörkö”?? Järjetöntä! Siis tietty joku osuu oikeeseen jossain vaiheessa kun ennustaa et kuollaan sillo ja tällö. Mistä me tiietään et se ”ennustaja” tietää paskaakaa siitä mitä se ennustaa. Haluaa vaa nimesä esille! Joko kuollaan saasteesee tai omaa ahneutee. Ihmiset haluaa joka päivä enemmä ja enemmä. Kohta jotkut tiedemiehet keksii maailman viisaimman robotin. Sitku se päättääki tuhota ihmiset. No siinähän sitte ollaa. Et en usko että kuollaan johonki ”uuteen alkuun”.

10 08 2008
DiscloseBlogger

Helpotukseksi voin sanoa että se ei ole maailmanloppu, n.80-90% väestöstä vain haihtuu tuhkana ilmaan, loput arvokkaat, koulutetut laitetaan maan alle bunkkereihin ja myöhemmin takas maanpäälle kun vaarat on ohi.
Mutta… ihmisen mieli vaan on sellainen ettei se suostu ottamaan positiivisesti vastaan jos ajatus on jo valmiiksi negatiivinen aiheesta.

Suosittelen tutkimaan aihetta, maya intiaanien historiakin on muutenkin mielenkiintoinen vaikka ei keskittyisikään niiden H-hetkeen (2012).

Löysin myös nostradamuksen ennusteesta viitteen mahdolliseen ”fake alien invasion” tapahtumaan lähivuosille…. teen siitä isomman aiheen sivuilleni tässä kun kerkiän ja saan materiaalit koottua.. (http://discloseblogger.wordpress.com)

10 08 2008
Larty

”se että maailmanloppu tulee vuonna 2012 on täysi fakta turha kieltää ne on kyllä tyhmiä jotka sitä yrittää kieltää se on fakta uskokaa ny jo”

”Nää aiheet hermostuttaa mua”

”On aika… Aika elää viimeisimmätkin päivät täysillä!! Koska maailmanloppu koittaa aivan muutaman vuoden kuluttua!!!! xD”

Paranormaaliblogi on joskus aika masentava paikka kun jotkut ilmeisesti vakavissaan kirjoittelevat tällaista.

10 08 2008
gh0stb0y

Mä olen vakavissani… 😮

10 08 2008
Silver Enola Gay

Uskon, että vain ihminen itse pystyy tekemään niin ison tuhon sinä päivää 2012. Ihmiset jotka ovat uskoneet tähän, ja aika monikin, menevät järjiltään, jos vaikka taivas olisi vähänkin pimeä tai jokin esine lentäisi nopeasti. Ehkä senioorit menisivät tähystämään kaukoputkella sitä tähteä/planettaa koko päivän, jos se ilmeentyisi. Kotiin murtauduttaisiin, ihmisiä raiskattaisiin ja tapettaaisiin, ja mistä tämä oikein johtuu? Ihmisen loputtomasta epävarmuudesta ja tyhmyydestä ja taikauskosta.

10 08 2008
calico jack

Maailmanloppua on ennustettu aina. Ei tule 2012 jonkun Nibirun tai muunkaan toimesta. Esimerkiksi juuri tämä Nibiru pitäisi jo olla aurinkokunnassa ja näkyä heppoisemmallakin kaukoputkella. Miksei kukaan amatööri ole raportoinut tästä?

Ottakaa pojat kiva takakeno ja hieman happea. Ei tule loppua maailmalle 2012, eikä tulevaisuutta voi edes ennustaa. Oikeaan osuneet ennustukset ovat vain hyviä arvauksia, ei ennalta näkemistä.

Jokin urpo taas tämän kommentin jälkeen kysyy: ”Miten voit sanoa varmasti?” Kukaan ei voi, mutta maailmanloppusekoilut ovat vain ihmisen luomia satuja eikä mitään muuta.

10 08 2008
Urpå

Niin, tehän te väitätte, että maailmanloppua EI tule. Todistustaakka on siis teillä. Kyllä se vaan tulee 2012. Itsekin olen jo Nibirun nähnyt.

11 08 2008
julle

Jenkkien hallitus ampuu sen tuhanneks pillunpäreeks enneku se ehtii maahan.

11 08 2008
666beelzebub666

Vuonna 2012 galaxit räjähtää ja Keinonen laskeutuu rankaisemaan kaikkia.

En usko, että kyseisenä vuonna me kaikki kuollaan… Uskon tosin, että jotai ihme settiä tulee tapahtumaan, kiitoksia ennustus combojen

11 08 2008
Yasirotta

No jos jenkkien hallitus ampuu sen ”tuhannen pillun päreeks”, niin mites ne päreet jotka iskevät vähän sinne tänne ympäri maapalloa ? Jopa yhdellä tietokoneen ruudun kokoisella meteoriitillä on vaikutusta jopa ilmastoon.

Ja ennenkuin vastaat, juuri tätä vaihtoehtoa provosoitiin tieteen kuvalehdessä kaikkein epävarmimpana käytäntömallina. Pelkästään se (meteoriitin)painovoiman horjuttaja olisi oleellisin vaihtoehto.

11 08 2008
Yasirotta

Niin tosiaan, pitääkin vielä lisätä ettei mayojen kalenterin loppuminen välttämättä tarkoita maailmanloppua. Onhan puhuttu myös ”uuden ajan alkamisesta”.

11 08 2008
icycold

ihminen on erehtyväinen 🙂

12 08 2008
julle

Kato sen operaation jälkeen nibirusta on jäljellä enään pilvi avaruustomua jonka ne imuroi ja myy eBayhin.

13 08 2008
uffomies

21.12.2012 ei ennusteta maailmanlopun tulevan, vaan uuden ajan alkavan. Tuskin silloin muuta tapahtuu, kuin että Hyvä Tuomas Joulun Tuopi jne….

14 08 2008
Buttoni

”Tuskin silloin muuta tapahtuu, kuin että Hyvä Tuomas Joulun Tuopi jne….”
QFT. 😀

Itse.. En kyllä tiedä mihin uskoa, mutta jotain 2012 vuonna tulee tapahtumaan.

14 08 2008
wildchild

katoin just dokumentin ja oli aikas mielenkiintone.. jäämme odottamaan vuotta. 2012.

14 08 2008
ahet

Näin tosta vikat viis minuuttii 🙂

14 08 2008
DiscloseBlogger

Jos joltain jäi dokkari kattomatta niin youtubesta löytyy (/tai google video).

Ennenkin nähty, perus dokkari, lyhyesti asiat selitetty asiaan mitenkään liittymättömien videoitten kera.

Suosittelisin etsimään tietoa muualta kuin katsomaan tätä massa roskaa.

14 08 2008
gh0stb0y

Uffomies… Lue otsikot. Siellä ei lue ”2012 uusi aika alkaa” vaan ”Maailman loppu 2012” 😀

14 08 2008
Haukka

Tämä taitaa tulla uusintana ensi sunnuntaina klo 17:00 samalla kanavalla.

14 08 2008
Azil

Voihan..
Koko viikon kyttäsin tätä.. ja arvatkaas pääsikö unohtumaan tämän katsominen?
Pakko kait se on tallentava boksi kohta ostaa, kun menee kaikki ohjelmat sivu suun.

No joo.. voishan tuota pikaisesti vilkaista youtubesta..

15 08 2008
Fender

Osaako joku kertoa miten se I-Chingin mukaan tehdyn ennustuksen aloitusvuosi valittiin. Mistään ei voi tietää tarkkaa vuotta (Saati sitten päivää!) sille mistä tuon pitäisi alkaa.

Ja haluaisin kovasti tietää miten tuo ns. ennustusohjelma oikein toimii. Miksi kukaan ei osannut sanoa muuta kuin ”It’s a window to a universe unconsciousness mind” ja se jotenkin sitten lukee tämän mielitiloja ohjelman kertojan mukaan. Tämä kuulostaa jo enemmän magialta kuin tieteeltä.

Kolmanneksi, suurimmassa osassa ennustuksissa ei ollut annettu mitään tarkkaa päivää, ja osa ennustajista julisti valtavaa sotaa kun taasmayat ja merlin kosmisia häiriöitä, Kuten musta aukko ja maapallon vaippojen vaihtuminen. Ensimmäisestä ei todellisuudessa ole mitään havaintoa ja jäi vähän hämärään mistä tämä maapallon vaippojen pyörimiseen (MUUTAMASSA TUNNISSA!) tarvittava energia tulisi.

15 08 2008
Larty

Olipa pahuksen keskinkertainen dokumentti. Näiltä samoilta tekijöiltä tullut esim. Lumoava Eedenin Puutarha oli paljon parempi. Olisivat voineet paljon kriittisemmällä silmällä tutkiskella asiaa, ja antaa enemmän skeptisiä näkökulmia. Sceptic magazine -toimittaja sanoi kyllä pari lausetta, mutta se oli kovin vähän.

Dokumentin tekijöiltä selvästi loppui todisteet maailmanlopun puolesta. Pari huumeita käyttänyttä muinaista ihmistä saattoi ennustaa maailmanlopun, mutta entä sitten? Dokumentissa ei annettu skeptisiä kannanottoja siihen, kuinka nämä viisi ennustusta olisivat voineet syntyä ennustamaan samankaltaisista asioista (tulva ja maanjäristys). Onko muka mahdoton ennakoida että kahden tuhannen vuoden päästä tulee maanjäristyksiä? Todisteita ei esitetty kovin paljoa argumenttien puolesta.

Ilmeisesti dokumentin tekijät koettivat parhaansa mukaan selitellä että maailmanloppu tulee vuonna 2012, mutta he voivat sanoa näin vain jos ottavat huomioon että tuhannet maailmanlopun ennustajat historiassa ovat olleet väärässä.

15 08 2008
Höh

Kaikki pelkäätte..siksi yritätte todistella (lähinnä vieläpä itsellenne- peloissaan olevalle mielellenne) että tuo kaikki 2012 juttu on pelkkää löpinää ja ”huumeiden käyttäjien” houruilua. Turha todistella jollei ole todisteita..kumpaankaan suuntaan. Mitä väliä sillä edes on. Miksi pelätä ennustettua kuolemaa joka mahdollisesti odottaa neljän vuoden päässä, kun henki voi lähteä vaikka jo heti huomenna. Silloin tuskin enää harmittaa, että ihmiskunta tuhoutuu. Ainut tosiasia minkä voi lyödä tiskiin on se, että jokainen kuolee joskus. Itse ainakin otan kaiken vastaan ihan niinkuin se tulee.

Maailmanloppu olisi itseasiassa jopa valtava helpotus ja palvelu kaikille. Systeemi on muuttunut niin sairaaksi ja väkivaltaiseksi, että eikö olisi aika jo päästää uusi ehkä jopa paljon parempi ihmiskunta kasvamaan. Itse olisin iloinen jollei tarvitsisi olla enää ainakaan todistamassa sitä, miten paljon sairaamaksi tää systeemi voikaan vielä mennä. Ajatelkaa, siihen loppuisi väkivalta, raiskaukset, tapot, eläinrääkkäys.. Pitää katsoa asiaa laajemmin, eikä niin itsekkäästi; ”Voi kamala, mut sithän mä kuolen!!!!”. Ei kuolema sitä paitsi ole niin kauhea asia ku yhteiskunta haluaa luulla. Se on luonnollista. Kuoleman- elämä..käsi kädessä. Pitää hyväksyä.

15 08 2008
ninjani

uffomies (00:21:55) :

21.12.2012 ei ennusteta maailmanlopun tulevan, vaan uuden ajan alkavan. Tuskin silloin muuta tapahtuu, kuin että Hyvä Tuomas Joulun Tuopi jne….

Tuomas on minun toinen nimi! 🙂

Larty, entäs sitten tämä tietokone, joka ennustaa? Oliko tämäkin vain sattumaa?

15 08 2008
Larty

”Larty, entäs sitten tämä tietokone, joka ennustaa? Oliko tämäkin vain sattumaa?”

Dokumentissa ei annettu tarpeeksi tietoja botin toimintatavasta, ja siitä miten se valikoi erityissanat. Tarpeeksi tarkkoja selityksiä annettiin esim. kiinalaisesta viivakieli-rahanheitto -ennustuksesta. Botin tekemiä ennustuksia ei selitetty tarkasti, vaan nopeasti sanottiin kuin listalla mitä se on ennustanut, eikä sen enempää tietoa tullut. Botilta tulevat tiedot saattoivat olla hyvin tulkinnanvaraisia ja tietojen tulkitsijoilla on saattanut olla liian paljon mielikuvitusta. On mahdoton muodostaa mielipidettä jos faktoja jätetään kertomatta.

Botistakin olisi ollut hyvä kuulla skeptinen kannanotto, vaan olivat dokumentintekijät näköjään niin puolueellisia etteivät moisesta välittäneet. Web botin ennustuksien todenmukaisuudesta ei annetu kovin vahvoja todisteita. Koko tarina vaikuttaa minusta urbaanilegendalta.

15 08 2008
rezaR

”Uffomies… Lue otsikot. Siellä ei lue “2012 uusi aika alkaa” vaan “Maailman loppu 2012″ :D” Mutta Mayat ennustivat uuden ajan alkua.

16 08 2008
hihhuli

Kas kummaa ku tää ihme tietokone on ennustanut, niin ei sen ennustuksista etukäteen oo mitään sanottu? mäkin haluun sellasen ohjelman. Kukaan ei ees voi tän hetken tutkijoista/tieteilijöistä ymmärtää näiden vanhan ajan ennustusten tarkotuksia saati sitten aikoja. me saadaan kaikki ennustukset viittaamaan tiettyyn päivään ihan vaan numeroiden yhteenlaskemisella,miinustamiselle,jaolla, siirtelyllä. niin helppoa se on. Ja ensinnäkin kaikki ennustukset saadaan myös tarkoittamaan jotain tiettyä tapahtumaa siihen ei tarvita ko yks joka liittää kaikki toisiinsa tavalla jos toisella. Ja jos joku nyt rupee kyseleen et miten ne on aikasemmin pitäny paikkaansa? siten että ennustajat ovat olleet tuohon aikaa tärkeimpiä henkilöitä ja jotta niiden ennustukset on toteutunu ihmiset on alkanu ite käyttäytymään ja tekemään asioita jotta ennuste kävisi toteen. Maailmanlopun ennustuksia on ollu joka helvetin päivälle siitä lähtien ko maailma alkanutkaan. Lopullista päivää ei tiedä kukaan.

16 08 2008
hihhuli

Ja joku Nibiru? tasan varmaan kun ihmiset kehittyy päivä päivältä ni keksitään senkin tuhoamiseen keino, mikä nyt sit tarkoittas sitä et palasia lentelis pitkin maita ja mantereita mut pienempi tuho se olis.Ja eiköhä noita meteoriittejakin oo pitäny osua maapalloon harvase päivä.. ikinä ei vaan oo osunut,joten se siitä. Jokainen uskokoon mihinkä haluaa.

16 08 2008
salem

Perus jenkkilän PELOTTELUschaissea! Tuo dokumentti nolasi ittensä ku siinä sanottiin että ”Mayat ajattelivat PAHINTA” vaikka ne jumankekka tarkottaa uuden ajan alkua niinku kaikki (mm. raamattu) jotka ei oo alunperinkin jenkkilän keksimää SCHAISSEA niinku esim tämä ennustusBottischaisse. Pahat sedät yrittää vääristää tätäkin kuvaa joten kannattaa tutkia aihetta muualta ku tämmösistä propaganda-lähteistä ja hymyillä matkalla 🙂

16 08 2008
äyski

tottakai tuossa ohjelmassa puhutaan mielummin ”maailmanlopusta” kuin ”uuden ajan alusta”. Tekee tuon ohjelman enempi tramaattiseksi.

Mutta sanon sen että, olen todella pettynyt jos 21.12.2012 viimestään ei ole tapahtunut mitään suurta ja mahtavaa. Ja kaikki nuo ennustukset mitkä on tähdänny 2012 niin kaikki menis kuseksi. Voi paska ku rupeis hajottaa. No toivottavasti nyt edes romahtaisi koko tämä länsimaalainen kulttuuri. 🙂 Peukut pystöö kaikki !

16 08 2008
nella.salmi

äiti sano et maailman loppu on ennustettu joka vuos ja sn ois pitäny mennä
jo 100 vuotta sitte!

16 08 2008
gh0stb0y

Jaaha…? En oo kyllä kuullu että JOKA päivälle on määrätty maailmanloppu 😀

16 08 2008
Larty

http://www.bible.ca/pre-date-setters.htm

”Over 200 predictions and counting!
Yes the end is coming, but all human predictions are wrong!”
(Ehkä uskonnollisesti puolueellinen sivu, mutta paljon materiaalia.)

http://www.religioustolerance.org/end_wrl2.htm

”It is worth noting that all of the following predictions have failed. We expect that all of the predictions about our future will also fail.”
(Puolueeton sivu, vähemmän materiaalia.)

Lähes joka vuodelle joka on historiassa tullut, on varmaan myös ennustettu maailmanloppu. Joka -pahuksen- ikinen väärässä. Voisitte lopettaa tämän hysterioinnin, te vainoharhaiset, ahdasmieliset pässit.

16 08 2008
Höh

Hahha…”ois pitäny mennä jo”. Niin varmaa, mutta kun ei ole. Ja kyllä se sieltä todennäköisesti vielä jonakin päivänä tulee, eli miksi ei nyt. Kaikki sukupolvet varmasti yrittävät uskotella itselleen ja muille että ”ei sitä vielä meidän aikanamme tapahdu. Vasta miljoonien vuosien päästä”, mutta jokuhan senkin joutuu melko varmasti kokemaan. Miksi ei voisi vaan lakata pelkäämästä ja miettimästä tulevaa ja elää ja nauttia tästä päivästä. Olla iloinen hetkestä. Kaikki yrittää kilpaa ennustaa tulevaa, kumoamalla muiden tulevaisuuden ennustajien teoriat. Eikö ole tyhmää?

16 08 2008
Höh

”Pahat sedät yrittää vääristää tätäkin kuvaa joten kannattaa tutkia aihetta muualta ku tämmösistä propaganda-lähteistä ja hymyillä matkalla :)”

– Tai sitten voi antaa koko asian olla, ja hymyillä matkalla

”“Mayat ajattelivat PAHINTA” vaikka ne jumankekka tarkottaa uuden ajan alkua niinku kaikki (mm. raamattu) jotka ei oo alunperinkin jenkkilän keksimää SCHAISSEA niinku esim tämä ennustusBottischaisse”

– Oletko itse tutkinut kyseisiä kirjoituksia vai ollut paikalla kun niitä laadittiin, kun osaat sanoa mitä entisaikaiset ennustajat ovat tarkoittaneet?
Turhaa improvisointia, kun tieto ei meinaa riittää. Ihmisten periaate on se, että oma uskomus on totta eikä oteta vastaan edes mitään muita mahdollisuuksia/vaihtoehtoja, jos myöntäisit, ettet tiedä, niin sinun ei tarvitsisi länkyttää siitä, mihin sinä sokeasti haluat uskoa. Ja jos ihmiskunta/maapallo tuhoutuu, niin eikös se tarkoita uuden ajan alkua?
Asioilla on niin monta tulkintaa kuin on tulkitsijoitakin.

16 08 2008
hihhuli

No luultavimmin joka päivälle on joku ennustanu 🙂 mikä sit muiden mielestä on maailmanloppu:) Ja onha noita hörhöjä. yleensä varmaan ne maailmanloput tulee julki mistä eniten toitotetaan.tää näyttää olevan yks sellanen .ennemmin uskon punanen ruusu juttuihi ku näihi.

16 08 2008
hihhuli

Eikun siis Punasiiin kirjeisiin. mistäköhä toi ruusuki tuli o_O

16 08 2008
hihhuli

gh0stb0y.. ehkä kaikki ennustukset ei just tuu sun korviin 🙂 ja ehkä tää internet ja televisio on tällä hetkellä paikat missä sitä mainostetaan 😀 tarkotinki et joku on vaikka nähny ”enne unen ”mis maailma loppuu ja kertonu sen kaverilleenki. se on samalla lailla ennustus ko muutki .

16 08 2008
^^^^

Höh. Tuskimpa säkään siellä oot mayojen kanssa kalenteria ollu rustaamassa,joten se uusi aika voi tarkottaa mitä vain.

16 08 2008
jaaco96

Jonizz on oikeeessa

16 08 2008
gh0stb0y

Ok… Hihhuli…

16 08 2008
hihhuli

Niin. onko kukaan lukenu niistä punaisista kirjeistä? mun mielestä siinä oli taas yks omanlainen käsitys vuodelle 2012. http://www.iskela.com/2012/kjav.html .<- tossa olis linkki joka mun mielestä antaa ihan uuden käsityksen :O

17 08 2008
17 08 2008
rezaR

”Ja joku Nibiru? tasan varmaan kun ihmiset kehittyy päivä päivältä ni keksitään senkin tuhoamiseen keino, mikä nyt sit tarkoittas sitä et palasia lentelis pitkin maita ja mantereita mut pienempi tuho se olis.Ja eiköhä noita meteoriittejakin oo pitäny osua maapalloon harvase päivä.. ikinä ei vaan oo osunut,joten se siitä. Jokainen uskokoon mihinkä haluaa.” Kyllähän meteoriittejä tippuu maapallolle mutta suurin osa niistä palaa maan ilmakehässä. Nibirun tuhoaminen on huono vaihtoehto, kun sen kiertorataa voi muuttaa, niin että se ei osu/ohita maata.

17 08 2008
hauntedhead

Wuhuu! ”Ensimmäinen Kontakti” on alle neljän vuoden päässä!

D’OH! Ne on vihamielisii

OMG

aatelkaa muutes jos alienit ei vois lisääntyy toistensa kanssa ja ne käyttäis ihmisiä hyväkseen 😀

17 08 2008
hihhuli

No miks ihmiset höyryää siit sit? jos sen kiertorataa voi muuttaa ? eihän niijen nasa tyyppienkää tarvis tällasesta mainita jos meil ei oo hätää 😀 kuha vaan lietsoo paniikkia pitkin maapalloo

17 08 2008
DiscloseBlogger

Sen kiertorataa ei todellakaan voi muuttaa.

17 08 2008
wildchild

miks kuka ei haluu uskoo, että nyt vaa koko systeemi menee perseellee.

17 08 2008
hihhuli

Eli tästäki taivalluksesta tulee loppu tuolloin. No ennemmi lähen muitten mukana ko jäisin itekseen hohhaileen tänne maapallolle.

17 08 2008
DiscloseBlogger

Kukaan sattunut tallentamaan tai tulostamaan tätä sivua punaisista kirjeistä http://www.iskela.com/2012/ ?

Sivusto on tämän illan aikana poistettu. Sivuiltani (http://discloseblogger.wordpress.com) löytyy yhteydenotto, jos joku sai ne talteen ja lähettäisi minulle olisin hyvin kiitollinen.

Cheers.

17 08 2008
esa

Kyllä se tulee. Uskokaa.

17 08 2008
esa

Todistakaa, että ei tule. Muuten ette voi väittää, että eikö tulisi.

17 08 2008
Buttoni

Maailmanloppu =/= uuden ajan alku?…

18 08 2008
Yasirotta

Tuohon on se yksi selitys se astrologisen kartan kiertäminen. Elikkäs, kun aurinko ja maa ovat samalla viivalla suhteessa tiettyyn tähtikuvioon. Yhden kuvion ohittaminen vie jonkun 2150 vuotta. Viimeeksi taisi olla kalat, ja nyt on menossa joku jota en muista. Tuon ”uuden ajan alku” viittaa siis seuraavan kuvion kohdalle siirtymisestä.

Tuo selitettiin hyvin tarkasti dokumentissa ”Zeitergeist” vai mikä se oli ?
Pitkä dokumentti salaliittoteorioista ja muista sellaisista.

18 08 2008
Yasirotta

Korjataans hieman, kyseessä oli ”zeitgeist”
http://video.google.com/videoplay?docid=-7810993921354002750

Kyseinen asia selitetään siinä 20min jälkeen

18 08 2008
Wautsi!

Eipä tuohon jaksa uskoa kun samanlaisia rajapyykkejä on ohitettu jo monet kerrat.

18 08 2008
discloseblogger

Samanlaisia?? eipä taida. et kovin ole tainnut asioihin perehtyä.

18 08 2008
Lizard

^^ ja ^

Mitään ”samanlaisia” rajapyykkejä nyt ei todellakaan olla kyllä ennen ohitettu, ei paljon ole kiinnostanut aiheeseen perehtyä.

Kyllä tämä 2012 on aivan oma lukunsa historiassa ja ennustuksissa.
En tietenkään sokeasti usko minäkään, mutta kyllähän jotain globaalia luultavasti on tulossa!

19 08 2008
kukalie

monesti ois maailmanlopun pitänyt jo tulla,kuka niit on ennustanu??joku ”rehellinen ja luotettava”ennustajako lehden sekalaista palstalta!mutta aatelkaapas montako kertaa esim.antiikin oraakkelit on ennustanut jotain joka on myös tullut tapahtuvaksi??mutta sitten taas toisaalta joku eukko on istunu luolassa kaasuhöyryjen seassa ja nähny tulevaisuuteen,ja nyt ihmiset uskoo että kaikki on tapahtunu mitä on ennustettu”syntyy paholainen joka aiheuttaa paljo tuskaa”-ihmiset heti yhdistää että no se varmaan on takottanut hitleriä,pelkkää arvailua se on..kuka vaan voi ennustaa tulevaa ja sitte ihmisen oma mieli vaan tekee tepposet ja alkaa yhdistellä että no se ois voinut olla tämä asia mitä se tarkotti.en usko mihinkään näistä,en ennustuksiin taikka johki oraakkeleihin,miksi niit ois ollu joskus todella todella kauaa aikaa sitte,miksei nykypäivänä kukaan pysty ennustamaan samalla tasolla?!vaikka niitäkin yrittäjiä kyllä löytyy..vai pitääkö meidänkin mennä luoliin kaasujen sekaan nähdäksemme tulevaisuuteen?.. ihminen ei ole se joka sanoo meidän viimeisen päivän..

19 08 2008
Höh

ei se olekaan ollut ihminen. Se on vaan ilmotettu ihmisen kautta. Odotatko kenties että saadaan jokin mystinen merkki siitä mitä on tulossa? Miksi kelpaa oraakkeli, muttei vanha mummo höyryissä? Kyseessä on kuitenkin ihan sama asia. Ei ne oraakkelit sentään mitään satumaisia keijukaisia olleet. Eikö olisi aika jo lopettaa asiasta vauhkoaminen, kun se ei totta vie ketään meistä auta. Eletään täysillä hyvät siskot ja veljet ja yritetään kukin tahoillamme löytää läsnäolon voima 😉

20 08 2008
gh0stb0y

…Wau… Hyvin/hauskasti sanottu! 😀

30 08 2008
Larry Z

Eikös sen maailmanlopun pitänyt tulla jo? Ja monta kertaa vieläpä? Näin ainakin joittenkin hörhöjen ennustusten mukaan.

Tietysti onhan se ihan hyvä elää jokainen päivä täysillä. Tai no, ehkei nyt ihan jokainen. Mutta melkein.

Mutta sen verran tiedän että oikeasti maailmanloppu tulee vuonna 5674, koska perustin oman uskonnon ja ennustin näin.

31 08 2008
kärmes

no jos se niin on loppuu myös univelat ja pankki jää ilman rahojaan…heh=)

2 09 2008
merkäs

tota tota.. siis vuonna 2012 pitäisi meidän aurinkokuntamme 10 planeetta tulla käymään erittäin lähellä.. kyseinen planeetta huomattiin ekan kerran kai vuonna 1982 ja silloin se oli jotain 50 biljardimardikvanttihässäkkä kilometriä kaukana tj. joskus 90 luvulla planeetta huomattiin taas ja silloin se oli enää 7 biljardimardikvanttihässäkkä kilometriä kaukana. siitä astronomit laskivat sen lentoradan ja -ajan ja päädyttiin lopputulokseen että se tulee lähimpään pisteeseen joskus vuoden 2012 lopussa. (tämä ei ole mitään mayalaisten ennustuksia vaan nykytietoa, jota ei syystä tai toisesta ole annettu julki). planeetta on kooltaan jonkun verran isompi kuin jupiter eli ISO ja astronomit ovat veikanneet sen vetovoiman aiheuttavan suuria mullistuksia, kuten vuorovesi hässäköitä mutta pahempia (on kummiski niin iso planeetta), mutta pahin mitä sen on odotettu aiheuttavan on se että maan magneettiset pohjoisnavat vaihtuvat ja maa saattaa pysähtyä pyörimästä moneksi päiväksi, koska sillä on niin pirusti sitä massaa eli vetovoimaa. planeetasta löytyy paljon tietoa jos jaksaa ettiä. planeetalle tiedemiehet antoivat nimen planet x, mutta nibiru nimellä siitä löytyy kans tietoa. nibiru on nimi mitä sumerialaiset tai mayalaiset käyttivät (varhaisimpia sivilisaatioita) planeetan kiertorata on jotain kolme ja puol tuhatta vuotta ja viimeksi kun se täällä kävi niin siitä on jäänyt kaikille tuttu tarina Nooan arkki. se kun aiheutti ihan pirunmoisen tulvan. planeetan pitäis monen lähteen mukaan tulla meidän taivaalle näkyviin ens vuoden toukokuussa. ottakaa asiasta selvää jos kiinnostaa tämä on tietoa eikä mitään ennustuksia. (vaikka ne ennustukset osuu kumman yhteen tän tiedon kanssa)

5 09 2008
playboy

jos maailman loppu tulee nii muutan avaruuten siks aikaa:D 😀 😀 😀

oon myös kuullu et kuulemma kuu tippuu maapallolle.

koko s******n maailman loppu on kusetusta!!!!

5 09 2008
Echostar

Jos ajatuksella on voima, niin ainakin nettikirjoitusten perusteella ihmiset tulevat vetämään tuohon vuoteen 2012 jonkinlaisen muutoksen.
Valtavasti ajatuksia kohdistuen tähän aiheeseen.

Kristittyjen ”ylöstempaus” kuulostaa pelottavasti samalta kuin tämä 2012 ”uudelle tasolle siirtyminen” eli kaikki positiivisesti ajattelevat pääsevät seuraavalle tasolle (level 2 =D ), ja kaikki negatiiviset jäävät ”tänne” ja taantuvat.

Oma mielipiteeni on, että omalla ajattelulla voi vaikuttaa itseensä, lähimmäisiinsä ja siihen kokonaisuuteen joka on lähipiirissä.
Kannattaa kokeilla.
Tiedän kyllä myös että positiivinen ajattelu on monesti tosi vaikeaa. Siksi kai pitääkin yrittää pitää asiat mahdollisimman simppeleinä.

Luulenpa (uskon?) että jos koko ihmiskunta ajattelisi positiivisesti se vaikuttaisi koko maailman kokonaisuuteen. Olemmehan tavallaan kuitenkin vain yksittäisiä soluja jostain suuremmasta. Energiaa. Aivan kuten solut sisällämme.

Utopiaa tosin, että kaikki ihmiset ajattelisivat samalla tavalla, tai edes positiivisesti. Siksi ehkä tämä ”ylöstempaus” tai Niburu tai miksi ikinä sitä kukin haluaakaan kutsua…

Samaa ennustusta kaikki, jokatapauksessa. Ainoastaan erilaisia tulkintoja.

Odotellaan, ja katsellaan…. muistakaa olla positiivisia 😉

13 09 2008
Nuuskamuikkunen

Kyllä se maailman loppu on joskus (siis todella toooooodella kaukana) tulossa. Eikös se juttu ollut niin että aurinko räjähtää, niinkuin kaikki muutkin tähdet aikanaan, mistä syntyy punainen jättiläinen joka nielaisee osan planeetoista mukanaan ja sulattaa esim. maapallon. Tässä esim. yksi teoria meidän maailman lopusta.. eikös se jotenkin noin mennyt 😀 Mutta älkäämme ajatella omaa napaamme piteemmälle, me emme ole niitä ihmisiä jotka silloin palavat tuhkaksi, se on sen ajan ihmisten murhe ;D

18 09 2008
tyttönen

maailmanloppu on ennusettu jo monta kertaa eikä mikään ole tapahtunut, joten miks nytkään tapahtuis?

18 09 2008
gh0stb0y

Mutta kuinka monta kuuluisaa ennustajaa ja jopa tietokone on ennustanut muillekkin päiville kun 21.12.2012?

18 09 2008
tyttönen

no en oikeen tiiä mut en kuitenkaan usko et maailmanloppu tulee v.2012

21 09 2008
Mustix

Kukaan ei voi oikeasti tietää millo muailmanloppu tuloo, oli kuinka suuri ennustaja tahansa.

2 10 2008
kärmes

ei maailma lopu ihmiset vaan loppuu jos ei uusia synny….=)

19 10 2008
JP

Kukaan ei pysty todistamaan koska maailman loppu tulee, sehän voi olla vaikka huomenna tai 5000 vuoden päästä. Muistaisin että vuonna 2012 taivaalla tapahtuisi Venus planeetan ylikulku auringon editse ja taivaankappaleiden liikkeistähän on monet alkuperäiskansat tehneet omia arvioita tulevasta.

20 10 2008
lollero

lol jokku vaan uskoo mä en kyllä usko tuohon ! maailmanloppu piti tulla luvulla 2000 eikä se tullut

20 10 2008
lollero

kukaan ei pysty todistamaan koska se tulee jumala vaan tietää koska se tulee uskokaa!

20 10 2008
lollero

ei vitsi miten te jotkut voitte uskoo tohon? vaan ennustajat on ennustanut OMG!!

20 10 2008
Jaarno

Lollero jos yrittäisit pistää kaiken siihen yhteen viestiin ok? Ja jos oikein muistelen niin jotkut jumalat ovat sanoneet ihmisille että maailmanloppu tulee silloin. Ja miten itse voit uskoa Jumalaan? Jos vähättelet ennustajia näin niin mietippä mistä sinä olet saanut tietää Jumalasta? Oletan nyt että tarkoitat kristinuskon Jumalaa vaikket sitä isolla kirjoittanutkaan.

27 11 2008
ropsuliini

20120 ei välttämättä ihan oikea mutta raamatussa sanotaan että tämä aikakausi loppuu märä ajoista ja hetkistä ei tarvitse kirjoittaa.

PÄÄ ASIA ETTÄ ON VALMIS!

27 11 2008
J.M.N.

Niin tai näin… Mutta useimmiten se, että puhutaan maailmanlopusta, ei välttämättä tarkoita sitä kirjaimellisesti… Usemmiten kuvainnollisesti ja eri näkökulmasta… Esim 2012: Osa sanoo, että maaima tuhoutuu, osa taas sanoo, että ihmiset ns ”loppuu” eli ihmiskunnan kehitys loppuu. Toiset sanovat, että ihmiskunta siirtyy uudelle tasolle… Ja taas toiset sanovat, että jotain suurta tapahtuu, mm. tapaamme toisen rodun jostain ulkoavaruudesta… Nooh, luokaa omat mielikuvanne ja uskokaa mihin uskotte! 😀 Odotellen innolla, J.M.N. ^^

14 12 2008
kärmes

yksin jumala tietää ja päättää mitä kulloinki on tekeillä.

14 12 2008
kärmes

uskon jumalaan…mutta en muuhun maan päälliseen potaskaan!

14 12 2008
pinja

tällä ’maailmanloppu’ asialla ei tartte pelotella ihmisiä.
maailmanloppua on ennustettu vaikka kuinkamonta kertaa ennen tätä 2012 vuotta.
ja jos tää ’maailmanloppu’ tulee, miksei siitä oo uutisissa tai missään ? :s
mutta voihan se olla niinkin, että maailma tuhoutuu sillä näitten japanilaisten päästöt on aiheuttanu paljon harmia koko maailmalle..
tai sitten se on uuden ajan alku, niinkuin monissa muissakin paikoissa on sanottu,
mutta monet ihmiset todella uskovat että maailma tuhoutuu eikä pyaty suunnittelemaan tulevaisuuttansa, joten ei tälläisillä asioilla tarvitsisi pelotella muita ihmisiä.
ja todella jos se nyt tulee niin kannattaisi todella tehdä asian eteen jotakin…

14 12 2008
venus007

Luin äskettäin täältä Internetin ihmeellisestä maailmasta, että on löydetty uusi planeetta, joka kiertää aika pitkää rataa. On laskettu, että tää vastalöydetty planeetta, Nibiru, ohittaisi maan 21.12.2012, jolloin se aiheuttaisi ennen näkemättömiä maanjäristyksiä ym! Ihan mielenkiintoinen juttu tuo, mutta en tiedä sitten että mihin kaikkeen on uskomista. Mm youtubesta löytyy jonkun verran videoita, jos laittaa hakuun esim ”planet x”.

14 12 2008
Loeon

Jos Maailmalopusta uutisoitaisiin kaikkialla, puolet ihmiskunnasta olisivat jo tehneet itsemurhan. Eikä se ole edes varmaa, mitä silloin tapahtuu…

27 12 2008
Henrik

Kaiken takana on raha.

Esim Amerikan hallitus salaa kaiken mikä voisi aiheuttaa väkivallan lisääntymistä ryöstelyä. Jolloin kukaan ei kävisi töissä eikä valtio saisi veroja. Eikö se näin ole.

asd

28 12 2008
kärmes

loppuu kituminen ainaski=)

29 12 2008
K@is@

empävarma… hmmmm…… jos se tulee, oli kiva nähdä.

29 12 2008
M@im@

Mä löin mun polven äsken pöydänreunaan, ja olen nyt pahalla tuulella 😦 Joo niin varmaan luuserit ei maailmanloppu tuu viel viiteen miljardiin vuoteen.

4 01 2009
Hebron

Minun kännykkäni kalenteri päättyy 31.12.2079. Kännykkävalmistajaan on uskottava, sillä kyseisen päivän jälkeen ei enää ole mitään!

8 01 2009
ei nimeä

Ne ennustajat on semmosia et jos katolla on lunta nii sitä on varmaan maassakin

8 01 2009
voi muna

”Luin äskettäin täältä Internetin ihmeellisestä maailmasta, että on löydetty uusi planeetta, joka kiertää aika pitkää rataa. On laskettu, että tää vastalöydetty planeetta, Nibiru, ohittaisi maan 21.12.2012, jolloin se aiheuttaisi ennen näkemättömiä maanjäristyksiä ym! Ihan mielenkiintoinen juttu tuo, mutta en tiedä sitten että mihin kaikkeen on uskomista. Mm youtubesta löytyy jonkun verran videoita, jos laittaa hakuun esim “planet x”.”
en vaa sit tajuu et millai se aiheuttaa maanjäristyksiä, koska maanjäristykset aiheutuu mannerlaattojen törmäyksistä ym :DDDD

8 01 2009
Jassu

Siis mä olen ite sitä mieltä et mitää maailman loppuu ei tuu, en kattonu ohjelmaa ku lopun mutta oon niin sama mieltä niiden ihmisten kanssa jotka sanovat että maailman lopun on pitänyt tulla joka vuosi, koska se on pitänyt tulla joka vuosi. mm. viime vuonna muistan ku oli hirvee huhu et maailman loppu tulee 2008, mut eipä tullu ja sekin oli joku todistettu juttu. niin millä perusteella maailman loppu tulee 21.12.2012 ? 😀 jos joku voi sen mulle selittää ni sitte katon asiaa toiselta kantilta..

9 01 2009
lukekaa

Diana Cooperista ja Atlantiksesta.
Minä Olen-lehden artikkelissa Cooperin mukaan maailman tuhoutuminen on vielä estettävissä.

11 01 2009
keksimonsteri

maailmanloppu voi olla ihan mahdollista, mutta itse en usko että se tapahtuu meidän aikanamme. maybe noin 10 000 vuoden päästä. Pidän kuitenkin todennäköisenä, että vuonna 2012, juuri tuona 21.12. päivänä, tapahtuu jotakin merkittävää. Se ei välttämättä ole maailmanloppu, mutta jotain muuta lähes yhtä ihmeellistä

11 01 2009
FFDSHOW91

Fender (14:47:19) :

Osaako joku kertoa miten se I-Chingin mukaan tehdyn ennustuksen aloitusvuosi valittiin. Mistään ei voi tietää tarkkaa vuotta (Saati sitten päivää!) sille mistä tuon pitäisi alkaa.

– Terence Mckenna huomasi että heksagrammit noudattivat kaavaa: kuusi viivaa ja 64 yhdistelmää voidaan ilmaista muutossuhteena ja piirtää kaavioksi.
– Käyrä alkoi I Chingin luomisesta Shang-kaudella, samaan aikaan syntyivät muut korkeakulttuurit.
– Terence Mckenna nimitti teoriaansa uutuusteoriaksi.
– 64 heksagrammia toistuvat 64 kertaa aikajanalla.
– Käyrä päättyi 4000-vuoden aikajanalla päivään 21.12.2012.

13 01 2009
karoliina

Olen samaa mieltä jassun kanssa. Eihän maailmanloppua voi tulla 2012 ku eihän sitä tullu viimevuonnakaa.Ja muutenki se asia on tullut vaivatuksia minua 😦 ja en ole saanut unta pitkään aikaan maailmanlopun takia. Mutta hyvin epätodennäköistä.Sorppa kaikille jokka siihe uskoo.
Äitinikin aina sanoo että ei se tule. Siitä on puhuttu niin kauan ku äitini muistaa.Asia on aika epätodennäköinen. Mutta en kuitenkaan usko asiaan. Ja täällä on suurimmaksi osaksi feikkijuttuja.

14 01 2009
kyl

Katsoin nyt tuon dokumentin. Olihan se ihan kiintoisa, faktaakin löytyi, mutta sana ”amerikkalainen” ratkaisi kaiken. Maailmanloppuja on ennustettu monta, monta kertaa, ja teille jotka menettävät yöunet tämän takia voin vain sanoa, että turha sitä on murehtia, koska se ei näillä näkymin ole tulossa pitkään aikaan, ja jos tuleekin, huomaat silloin elämäsi menneen hukkaan, kun olet murehtinut niin paljon. Paljon todennäköisempää sitä paitsi on, että jäät huomenna auton alle, kuin että maailmanloppu tulee 2012. Ihmisten loppuhan voi tulla tietenkin tuohon aikaan mennessä, sinä päivänä tai sen jälkeen. Suomelle voi tulla tukalat paikat jos rajan takana räjähtää ydinvoimala, tai jos/kun tulee III. maailman sota. Maailma loppuu vasta kun aurinko sammuu, ja se ei tapahdu meidän elinaikana.

19 01 2009
huumonen

En usko mihinkään maailmanloppuun!

19 01 2009
Salenka

En mä usko, että kannattaisi miettiä koko asiaa. Itse kieltämättä olin iha kauhuissani kun ekan kerran kuulin tästä, mietin että mitä mä teen ja mä en halua kuolla blä blä bläää.. Mutta nytten en paljoo mieti asiaa ja suunittelen ja mietin tulevaisuutta ja elän täysillä päivä päivältä.. 🙂

20 01 2009
spookynen

Mutta sillepä ei voi mitään, jos vaikka se Yellowstonen jättitulivuori päättää posahtaa. Varmana tukahduttaa ison osan maapallon ihmisistä.

Henk.koht. toivon, että tuo 2012-juttu olisi joku ihmisten henkinen herääminen, lakkais tää ainanen tuhon ja ahneuden tie!

21 01 2009
affsfsfg

Oikeesti tuleek se sillo mä itkin melkee koko päivän ja kylmän väreet tuli eikö maailmanloppuu olla ennustettu jo monee otteesee ? Sehän on meist ihmisist kii ja yhes kirjas oli et maaha iskee jopku meteoriitti 2036 ? Ja miten maailman loppuu pystyy valmistautuu .. mua pelottaa ;<

21 01 2009
spookynen

No maailmanloppu ei kyllä ole ihmisistä kiinni, luonnonvoimille ei ihminen voi mitään. Tietenkin ihminen voi itse tuhota itsensä, SE on ihmisistä itsestään kiinni. Kuten sodat, saasteet jne.
Ei tuon takia kannata yöuniaan menettää! 🙂
Kannattaa hyväksyä se, että elämässä kaikki on alati muuttuvaa, tilapäistä. Se on vaativa tehtävä nykypäivän materialismissa rypevän ihmisen toteuttaa, mutta mahdollista.
Menee ehkä ohi aiheesta, mutta tosiaan, hyväksykää tilapäisyys!

P.s. En minäkään haluaisi kuolla missään maailmanlaajuisessa katastrofissa, on se sitten meteoriitin, napojen siirtymisen, vedenpaisumuksen tai minkä vaan aiheuttama!




%d bloggaajaa tykkää tästä: