Kasveilla On Tietoisuus

24 03 2008

Videolla todistetaan valheenpaljastuslaitetta hyväksi käyttäen, että kasveilla on tietoisuus. Testissä kasvi kytketään valheenpaljastuskoneeseen ja jonkin ajan kuluttua toisessa huoneessa oleva laite tiputtaa pikkukaloja kiehuvaan veteen. Valheenpaljastuskone näyttää selviä muutoksia kasvin tilassa heti kun kalat tippuvat kiehuvaan veteen. Testi on tehty useaan kertaan ja onnistumisprosentti on ollut suuri, tästä huolimatta kukaan tiedemies ei ole uskaltanut/halunnut toistaa koetta.

Jos aihe kiinnostaa, niin kannattaa katsoa/kuunnella 12-osainen kiinnostava keskustelu aiheeseen liittyen youtubesta.

Advertisements

Toiminnot

Information

26 responses

24 03 2008
Sdas

Joo todella uskottavaa. Kasveilla ei ole pahemmin mitään hermostoja niin miten helv*tissä valheenpaljastin pystyisi havaitsemaan yhtään mitään? Vaikka kasvit olisivat onnistuneet piilottamaan jonkun tietoisuuden johonkin helv*tin sieluun tai jotain, niin ei valheenpaljastin siltikään mitään havaitsisi ilman hermostoa. Telepaattisia kasveja, jotka osaa näemmä myös telekinesiaa…

24 03 2008
Wespa

Nämä testit viittaavat siihen, että meidän ympärillämme/jokaisessa asiassa on olemassa jonkinlainen tietoisuus. Joku henkilö teorioi aikoinaan, että tietoisuus olisi itse dna:ssa ja jokaisella asialla olisi muisti (joka sijaitsisi dna:ssa). On paljon näitä juttuja, jossa elinsiirron saanut henkilö on alkanut saamaan outoja muistikuvia, jotka hänelle eivät ole kuuluneet: http://www.telegraph.co.uk/news/main.jhtml?view=DETAILS&grid=&xml=/news/2008/03/15/nkidney115.xml

Uskomattomaltahan tuo kuulostaa, mutta ilmeisesti emme tiedä vielä kaikkea. Paljon on fysiikanlakeja ym. vielä uudistamatta.

On olemassa testi, jonka jokainen voi tehdä, joka kerrottiin asiaa käsittelevässä kirjassa. Irrottakaa jostain kasvista kaksi lehteä ja laittakaa ne pöydälle vierekkäin. Puhukaa toiselle positiivisia asioita. Moni on saanut tuloksia, joidenka mukaan se jolle puhutaan positiivisia kuihtuu myöhemmin, kun taas toinen jolle ei ole puhuttu kuihtuu nopeammin.

Siitä vaan kokeilemaan.

24 03 2008
julle

Oooh, eli musiikin soittaminen kasveille ei sittenkään ole aivan hyödytöntä. 🙂

24 03 2008
Tunhhu

No miksei tuo vois olla mahdollista.. kyllähän monet ihmiset jotka näkevät ihmisten ”auroja”, näkevät niitä myös kasveilla..

24 03 2008
Kerttu

Tottakai myös kasvit ovat tuntevia olentoja vaikkei niillä ehkä ajattelun kykyä ole! Samoin kuin kaikki eläimet voivat myös tuntea surua. Vituttaa, että tätä itsestään selvää asiaa pitää toistaa rääkkäämällä jotain kaloja tai kasveja. Eläimiä rääkätään ympäri maailmaa tälläkin hetkellä tieteen nimissä, saatanat!
Puut järkyttyvät myös. Ei ihmekään, että ahneet tulevat saamaan koston luonnonkatastrofien muodossa (ja syyttömät siinä sivussa), eikä se ole edes kosto vaan luonnollinen seuraus.

24 03 2008
gh0stb0y

En ole varma että kasveilla mitään hermostoa on, mutta miten lihansyöjäkasvi sitten voi syödä kärpäsiä jos sillä ei ole jotakin hermoston tyyppistä laiteistoa jossain että hän söisi sen kärpäsen? Miten bonsaipuuni rupesi yhtäkkiä tiputtamaan lehtiä syksyllä kuin muut pihan puut? Eli ei näköjään ole turhaa soittaa tai puhua kasveille julle! 😀

24 03 2008
Makru

Luin joskus jostain, että joillain puulajeilla on keskenään joku verko, että kun yksi puu havaitsee jonkun tunkeutujan esim. joku ötökkä tjn sinne päin niin se lähettää ns. ”varoituksen” muile puille, että ne osaisivat valmistaa myrkkyä.
Jospa niillä on meille vielä tuntematon ”hermosto” tai jokin vastaava.

24 03 2008
Haukka

”Luin joskus jostain, että joillain puulajeilla on keskenään joku verko, että kun yksi puu havaitsee jonkun tunkeutujan esim. joku ötökkä tjn sinne päin niin se lähettää ns. “varoituksen” muile puille, että ne osaisivat valmistaa myrkkyä.
Jospa niillä on meille vielä tuntematon “hermosto” tai jokin vastaava.”

Se on muistaakseni kemiallinen viesti, ts. hormoni, voisi levitä vaikka puissa olevien hyönteisten avulla tai ilmassa kulkeutumalla mutta en osaa sanoa 100% varmasti.

”Miten bonsaipuuni rupesi yhtäkkiä tiputtamaan lehtiä syksyllä kuin muut pihan puut?”

Puut, siinä missä muutkin kasvit, reagoivat päivän pituuden muutoksiin ja alkavat näin valmistautua talveen.

Jostain vanhasta kirjasta joskus luin, että kun näitä tämän tapaisia testejä tehtiin, niin niitä testattiin kasvien lisäksi myös kiviin. Kivet reagoivat samalla tavalla kuin kasvit mikä minusta on todella epäilyttävää testin luotettavuuden kannalta mutta kaikki ovat vapaita todistamaan tämän ilmiön tiedeyhteisölle pitävien todisteiden ja toistettavissa olevien kokeiden avulla. Nobel odottaa hakijaansa.

24 03 2008
hannu

Myytinmurtajissa asiaa ilmeisesti tutkittu ja todistettu vääräksi:

http://kwc.org/mythbusters/2006/09/episode_61_deadly_straw_primar.html

24 03 2008
Assassin

Ja pidät myytinmurtajia luotettavimpana lähteenä asiaan? He ovat kuitenkin erikoistuneet erikoistehosteisiin, eivätkä ole mitään tiedeihmisiä.

Miksi ei olisi näin. Eikös taas eräässä myytinmurtajat jaksossa tutkittu tuota musiikki juttua kasveille, muistaakseni jotain eroavaisuuksia oli, olisiko ollut jopa mahdollinen?

24 03 2008
Kerttu

Niin, taannoin tosiaan Myytinmurtajissa tms. oli, että kasvit tykkäsivät musiikista, mutta että heavy-musiikista muka eniten. Jospa ne hädissään yrittivät paeta paikalta heavy-mekkalasta kasvamalla. Eräässä ohjelmassa lehmille laitumella soitettiin musaa ja ne tykkäsivät eniten jostain brokkimusasta ja tulivat oikein likelle ja tuottivat maitoa tavallista enemmän. Heavy/rock-musaa kuulleessaan lehmät menivät mahdollisimman kauas äänilähteestä ja tuottivat tavallista heikommin maitoa.
Heavyballadit on ihan jees.

24 03 2008
Kerttu

siis barokkimusasta

24 03 2008
hannu

Juu, itseasissa olen assasin kanssa samaa mieltä; ei asian ”todistelu” myytinmurtajissa asiaa ratkaise.

Muuten, testilabrassa tyypillä oli kissa. Jospa kissa himoitsi niitä kaloja ja sai viisarin väpättämään.

24 03 2008
Wespa

Itse luotan ainakin tyyppiin, joka on tehnyt tutkimusta asian parissa 40-vuotta, kuin johonkin kahteen ”tiedemieheen”, jotka rakentelevat jotain raketteja jossain ”autotallissa”.

24 03 2008
idanblogi1

Pieniä sikiöitä sinne veteen olisi pitänyt heittää. Saakelin eläinrääkkääjät.

Miettisitte miten törkeää tuo on noille eläimille.

24 03 2008
hannu

Luin kerran kirjan joka sivusi asiaa, siinä kuvattiin monenlaisia kasvien käyttötarkoituksia. Yksi viritelmä perustui siihen että ihminen saa telepatiakontaktin kasvin kanssa; vaikkapa töissä ollessaan. Kun kasvi kytketään kodin laitteistoihin voidaan ajatuksen voimalla säätää kodin tekniikkaa.

Minulla ei ole kotona kasveja, pitääpä käydä ostamassa joku ruukkukasvi ja alkaa testaamaan.

24 03 2008
hannu

Jos haluaa tehdä kokeita valheenpaljastuslaitteilla tuossa ohje miten laitteen saa tehtyä helposti:

http://www.howcast.com/videos/1499-How-To-Make-a-Homemade-Lie-Detector

24 03 2008
Ukkeli

Noi ei oo kaloja.

24 03 2008
Wespa

Kyllä ne oli ihan pikkukaloja.

24 03 2008
lepis

Olethan tutustunut Botanicalls projektiin? Kirjoitin siitä reilu vuosi sitten tuolla Takapihalla: http://lepis.wordpress.com/2007/03/06/ficus-phone-home/ ja projektin kotisivu on: http://www.botanicalls.com/index.htm

Suosittelen katsottavaksi Botanicalls Newsreel videon. Voit myös kuunnella kasvin soittaman puhelun hoitajalleen.

Mitä tulee puiden juurien kommunikointiin keskenään. No, sitä tutkitaan. Mutta selvää jo on, että juuret hakeutuvat mielellään toistensa lähelle ja jonkin sortin kommunikaation välityksellä lehtipuut pystyvät vastustamaan esim. tuhohyönteisten hyökkäyksiä vastaan. Mielenkiintoinen aihealue kaikkinensa.

25 03 2008
Eremita

gh0stb0y:
”En ole varma että kasveilla mitään hermostoa on, mutta miten lihansyöjäkasvi sitten voi syödä kärpäsiä jos sillä ei ole jotakin hermoston tyyppistä laiteistoa jossain että hän söisi sen kärpäsen?”

—–

Ainakin kärpäsloukun loukussa on kolme karvaa, joita ärsyttämällä loukku sulkeutuu.

”Kärpäsloukun lehdet ovat ehkä kaikkein pisimmälle erikoistuneet kasvimaailman saalistusvälineet. Lehden kärkiosa muistuttaa malliltaan karhunloukkua ja toimiikin samaan tapaan. Kärpästen mielestä vastustamattoman tuoksun houkuttamina ne laskeutuvat ansalle. Hetkisen tepasteltuaan ne luultavasti osuvat laukaisukarvaan ja loukku sulketuu silmänräpäyksessä jättäen kärpäsen ansaan. Muutaman hetken kuluttua loukku on sulkeutunut tiiviisti ja rauhaset alkavat erittää entsyymejä saaliin sulattamista varten. Parin päivän, ehkä viikon, kuluttua loukku aukeaa ja tuuli puhaltaa kärpäsen tyhjiin imetyt jäänteet tiehensä.”

25 03 2008
dippi

hehee mä meen ulos puhuu kukille IHANAA!!! pidän niiden kaa tietokisaa <33 ihanaa <3<3<3<3<33<3<3<3333

28 03 2008
Spiral

lepis:
”Suosittelen katsottavaksi Botanicalls Newsreel videon. Voit myös kuunnella kasvin soittaman puhelun hoitajalleen.”

Ei jumankekka! Nyt ei oikeasti tiedä itkisikö vai nauraisiko. Kasvi siis soittaa puhelun hoitajalleen? Onneksi omilla kasvillani ei ole puhelinta käytössä. 🙂

Jostain kumman syystä uskon enemmän tuolla aiemminkin jo mainittuun Myytinmurtajien tutkimukseen aiheesta.

Toki voi olla että kaikella ja kaikilla on jonkinlainen yhteinen tietoisuus, mutta mutta… Jotain rajaa.

6 04 2008
nukka_

Miksi niitä pikkukaloja pitää kiehuvaan veteen tiputtaa? Inhottavaa!!!

8 04 2008
RockHill

No hui helvetti muutamasta fisusta hirvee huuto ne varmaan loppuuki maapallolta olishan sinne voinu tietty kissanpentujaki heittää kalojen sijasta jos niin haluut.

14 01 2009
Henkimaailman Video - Tietoisuus, olevaisuus, todellisuus « Henkimaailma

[…] aiheeseen liittyen: Kasveilla on tietoisuus (video), Tietoa meduustasta […]




%d bloggers like this: